Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 29 kwietnia 2024 22:55
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska

Nie dał się oszukać. Mógł stracić niemal 20 tys. zł

Prawie 20 tysięcy złotych mógł stracić 50-latek, z którym skontaktowali się rzekomi bankowcy. Instruowany przez oszustów systematycznie podawał im dane umożliwiające ingerencje w jego konto bankowe. Na szczęście w porę zorientował się i z pracownikiem banku zablokował swoje konto.
Nie dał się oszukać. Mógł stracić niemal 20 tys. zł
Na szczęście mężczyzna w porę zorientował się i z pracownikiem banku zablokował swoje konto

Autor: KPP Łuków

Wczoraj, 11 kwietnia z 50-latkiem z Łukowa skontaktowała się telefonicznie kobieta, podająca się za pracownika bankowego wydziału bezpieczeństwa. Posługując się fachową terminologią mówiła mu o nieuprawnionej próbie wypłaty pieniędzy z jego konta. Poleciła też sprawdzenie oprogramowania komputerowego i usunięcie programów „szpiegujących”. 

–  Mówiła też o przepisach prawa bankowego i zakazie informowania o prowadzonej przez nią rozmowie. Następnie rzekomy pracownik innego działu bankowego instruował 50-latka o etapach postępowania reklamacyjnego, które miało uniemożliwić wypłatę blisko 20 tys. złotych z konta bankowego. Nieświadomy podstępu mężczyzna uwierzytelniał każdy wskazany przez rzekomego bankowca krok, jak się później okazało, fikcyjnej reklamacji. W momencie gdy miał kolejną akcję zweryfikować za pomocą danych z karty bankowej, 50-latkowi „zapaliła się czerwona lampka”. Natychmiast przerwał połączenie telefoniczne i zadzwonił na „prawdziwą” infolinię bankową. Tam dowiedział się od konsultanta o kilku próbach wypłaty niemal 20 tysięcy z jego konta. Mężczyzna natychmiast zablokował swoje konto bankowe i o próbie oszustwa powiadomił łukowskich policjantów –  relacjonuje oficer prasowy KPP w Łukowie, asp. szt. Marcin Józwik.

Policja kolejny raz apeluje o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami, które podszywają się pod pracowników banku. –  Jeżeli dzwoni do ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i przekonuje, że ktoś próbował zalogować się na twoje konto, zlecił z twojego konta przelew lub próbował wziąć pożyczkę na twoje dane, namawia do wzięcia kredytu i przekonuje, że bierzesz udział w tajnej akcji, bądź ostrożny, bo to może być próba oszustwa. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą, która podaje się za pracownika banku, koniecznie rozłącz się i osobiście lub telefonicznie skontaktuj się ze swoim bankiem –  radzi asp. szt. Marcin Józwik.

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
czy T 16.04.2024 09:20
W SR w BP, Dozorcy podszywają się pod Policję - rewidują, kogo im się podoba. Wielkie mi mecyje

Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama