
Budowa mostu na Krznie, łącząca ul. Artyleryjską z Daleką od lat wpisana jest w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miast Biała Podlaska, podjętego uchwałą z 21 IV 2010 roku, w którym zmiany wprowadzano uchwałami w latach 2013, 2014 i 2015.
Tunel zamiast mostu
Przeprawę łączono z budową bezkolizyjnego przejazdu przez tory na ul. Lubelskiej, takie plany przyświecały władzom Białej Podlaskiej, gdy rozpoczynały rozmowy z koleją, na temat tej inwestycji. Inwestycji, w której znaczący zwrot nastąpił w poprzedniej kadencji samorządu. Miasto zarzuciło pomysł przeprawy, która w połączeniu z tunelem pod torami, miała być pomysłem na wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta. - Kolej wzięła na siebie finansowanie tunelu, kwestia dojazdów i rozjazdów była w gestii miasta. Z naszych wstępnych orientacji wynikało wówczas, że koszt budowy przeprawy dla ruchu ciężarowego, wyniesie około 100 mln zł. Nie było żadnych programów mostowych, które mogłyby takie inwestycje dofinansować – mówi dziś Dariusz Stefaniuk. - Za mojej kadencji powstała koncepcja wyjazdu z tunelu w ul. Witoroską, dużo bardziej sensowną inwestycją była obwodnica wschodnia miasta. Wtedy mieliśmy taką koncepcję, że samochody ciężarowe nie wjeżdżałyby do miasta, ale omijały je obwodnicą, w którą wjazd byłby na wysokości miejscowości Lisy. Tą obwodnicą kierowane byłyby samochody na autostradę, która będzie za 5 lat, więc po co nam teraz ta przeprawa na wysokości Artyleryjska – Daleka?
Zbudujemy nowy most
Prezydent Michał Litwiniuk zapowiada jednak realizację swojej wyborczej obietnicy – mostu na Krznie, jako historyczny projekt. W projekcie budżetu na 2021 rok znalazł się następujący opis tej inwestycji: „Inwestycja polega na budowie połączenia mostowego w ciągu ul. Artyleryjskiej i ul. Dalekiej w Białej Podlaskiej, co pozwoli przenieść część ruchu z mostu w ciągu ul. Łomaskiej, której przepustowość osiąga poziom uniemożliwiający swobodny przejazd. Inwestycja połączy dwa odcinki drogi wojewódzkiej nr 812, jednocześnie skracając czas i trasę przejazdu poprzez ominięcie centrum miasta. Planowane nowe połączenie drogowe zwiększy dostępność usług publicznych mieszkańcom osiedli położonych przy samej inwestycji jak i centrum miasta. Planowana inwestycja będzie stanowiła przedłużenie ul. Artyleryjskiej do rzeki Krzny, następnie mostem ruch lokalny zostanie poprowadzony w ul. Daleką, a tranzytowy w ul. Koncertową. Długość nowo wybudowanej infrastruktury wyniesie około 1 km. Inwestycję zaplanowano do realizacji na lata 2021-2023. Szacunkowa wartość całkowita zadania to 19.500.000,00 zł. Na 2021 r. zaplanowano wydatki w kwocie 500.000,00 zł.” (...)
Cały artykuł przeczytacie w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa Podlasia, z 24 listopada
Nie lepiej wybudować tunel pod Krzną zamiast mostu nad Krzną?
Most to by się przydał na Północnej, co się dzieje w dni robocze o 7:30-8 i po 15 codziennie to widać każdego dnia. Potrzebne po 1) Osiedle Młodych miałoby szybki wyjazd na E30 (a nie kręcenie przez 2 ronda przez Sielczyk), 2) Szybki dojazd studentów i kadry do PSW 3) Szybki dojazd ciężarowy z Północnej do firm na Sidorskiej. Odciążyłoby to most i ruch na Jana Pawła II. Tutaj widzę sens ze względu na brak skrzyżować ze światłami. Dzięki temu byłby szybki przejazd
Na tą wąziutka ulice Daleka,którą teraz właśnie odnowiono zostanie skierowany ruch???bez sensu
Potrzebny jak ,,dziura w moście,, , tak, kolejny most w B.P.