Gmina Zalesie: Wiadukt do terminali

  • 30.12.2020, 12:46
  • Justyna Lesiuk-Klujewska
Gmina Zalesie: Wiadukt do terminali
Przejazd kolejowy znajdujący się w Wólce Dobryńskiej, między drogą krajową nr 2 a zespołem terminali stacji Zaborze zostanie zastąpiony wiaduktem. Zarządca infrastruktury kolejowej, spółka Cargotor planuje, że budowa rozpocznie się w 2023 roku. Wójt gminy Zalesie Jan Henryk Sikora podpisał już w tej sprawie porozumienie z firmą Cargotor. 

Do podpisania porozumienia doszło 18 grudnia w siedzibie zaleskiego urzędy gminy. W imieniu spółki Cargotor podpisy pod dokumentem złożyli prezes zarządu Andrzej Sokolewicz oraz członek zarządu Piotr Wojcieszek, natomiast Gminę Zalesie reprezentował wójt Jan Henryk Sikora. W ramach porozumienia zaplanowano m.in. przebudowę znajdujących się na terenie gminy dwóch przejazdów kolejowo- drogowych, w tym: zastąpienie znajdującego się w ciągu drogi gminnej prowadzącej od DK2 Warszawa – Terespol do zespołu terminali stacji Zaborze, istniejącego przejazdu kolejowego – wiaduktem drogowym.

W miejsce przejazdu 

Wójt Zalesia wyjaśnia, że kolej na własny koszt wybuduje wiadukt, a potem przekaże go gminie, dlatego że będzie w ciągu drogi gminnej. - Z naszego punktu widzenia, to ważna inwestycja. Po pierwsze pas drogowy, przy której będzie wiadukt, jest obecnie bardzo zniszczony. Po drugie, umożliwi firmom, które mają bazy po drugiej stronie torów, normalne funkcjonowanie. Po trzecie chcemy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad wybudować drogę aż do Małaszewicz. Wtedy powstałyby nowe tereny inwestycyjne i nowe miejsca pracy - podkreśla Jan Henryk Sikora

– Zakres prac związanych z budową wiaduktu drogowego obejmuje budowę dwuprzęsłowego wiaduktu o rozpiętości 80 metrów, na którym będzie poprowadzona dwukierunkowa, jednojezdniowa droga o szerokości 7 m. Powstanie też chodnik o szerokości 2 m wraz z drogą rowerową o szerokości 2,5 m. Będą oddzielone barierą energochłonną. Dodatkowo zaplanowano przebudowę układu komunikacyjnego – wyjaśnia dyrektor Biura Projektów i Rozwoju Cezary Mitrus. – Budowa wiaduktu drogowego w miejsce likwidowanego przejazdu kolejowego wynika zarówno z przewidywanego znacznego wzrostu liczby pociągów przemieszczających się linią kolejową 450, jak również z przewidywanego wzrostu liczby samochodów ciężarowych transportujących część strumienia towarów przeładowywanych w terminalach przyszłego Parku Logistycznego Małaszewicze - dodaje. (...)

Cały artykuł przeczytacie w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa Podlasia, z 29 grudnia

Justyna Lesiuk-Klujewska

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Słowo Podlasia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (Domaniewska 17/19/133, 02-672) jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe