Na pewnym etapie prowadzenia działalności gospodarczej, przychodzi moment, gdy podejmujemy decyzję o ważnym kroku w naszej działalności, czyli zmianie siedziby firmy. Dla niektórych może to być zwykła przeprowadzka, jednak dla firmy oznacza to, że cały czas się rozwija i jej sytuacja na rynku jest coraz lepsza.
Jak znaleźć idealne biuro?
Jeśli szukamy nowego miejsca na siedzibę, to warto przystosować je do nowoczesnych wymagań i standardów, aby było jak najbardziej przyjazne dla pracowników, lecz także dla klientów. Gdy współpracujemy z ważnymi klientami, to pokazanie warunków pracy i stworzonego przyjaznego miejsca dla pracowników, może być pozytywną oznaką o naszej działalności. Dlatego nie należy bać się inwestycji, ponieważ to zawsze nam się zwróci.
Przede wszystkim musimy zdecydować, czy pozostajemy w tym miejscu, w którym działaliśmy dotychczas, czy może potrzebna jest nam zmiana lokalizacji? Jeśli nasza działalność nie ogranicza się do działalności lokalnej, to warto zainwestować w biuro w większym mieście, ponieważ dzięki temu możemy się pokazać nowym klientom i może znajdziemy kogoś, z kim czeka nas dłuższa współpraca. W większych miastach o wiele łatwiej jest również znaleźć wykwalifikowanych pracowników.
Prócz lokalizacji równie ważny jest dla nas metraż biura. Musimy przewidzieć sytuację firmy na co najmniej kilka lat do przodu. Dlatego, jeśli przewidujemy spore zatrudnienie, to warto zainwestować w większe biuro, w którym spokojnie będziemy mogli zagospodarować kawałek przestrzeni dla każdego pracownika, tak, aby czuł się on w pracy dobrze i komfortowo.
Warto również mieć miejsce na strefę wypoczynkową dla pracowników, gdzie będą mogli w chwili słabości odpocząć chwilę i się trochę rozerwać. Pracodawcy sądzą, że pracownik powinien robić jak najwięcej cały czas i że zbyt duża ilość przerw może szkodzić, jednak jeśli spada kreatywność u pracownika i chęć do pracy, to spada również efektowność. Chyba lepiej będzie, jeśli pracownik będzie mógł rozerwać się przez pół godziny w pracy i dalej pracować, niż gdyby miał cały czas pracować, ale z bardzo niską efektywnością.
Gdzie znaleźć takie biuro?
Dla poszukiwań idealnego miejsca możemy poświęcić trochę czasu, jednak początkowe poszukiwania możemy zacząć od portali internetowych. Jedną z przykładowych stron, która specjalizuje się w przedstawianiu ofert biur, jest www.officelist.pl. Na stronie możemy nie tylko poszukać biura według miasta, powierzchni, czy ceny, lecz także otrzymamy dokładny opis tego miejsca, dzięki czemu już na samym początku wiemy, czego się spodziewać.
Napisz komentarz
Komentarze