Małaszewicze: Adampol wysyła pierwszy pociąg z towarami z Chin do Gdańska

  • 27.11.2019, 09:59
  • Anna Chodyka
Małaszewicze: Adampol wysyła pierwszy pociąg z towarami z Chin do Gdańska
Do Małaszewicz przyjechał pierwszy pociąg z Chin, który po przeładowaniu na terminalu firmy Adampol trafił do Gdańska. Od teraz, na tej trasie pociągi będą jeździć regularnie. Podróż z Xi’an do Gdańska będzie trwała najkrócej 9 dni, a najdłużej 11. Jak podkreślają inicjatorzy połączenia Euro China Train jest to szybkie i bezpieczne rozwiązanie, skierowane do przedsiębiorców chcących przewozić dobra luksusowe.

Założyciel i właściciel firmy Adampol, Adam Byglewski, w 2005 roku uczestniczył w międzynarodowej konferencji, jaka została zorganizowana w Jałcie. Razem ze swoimi licznymi partnerami biznesowymi wyszedł z propozycją by stworzyć konwencję Jedwabnego Szlaku. Początkowo wydawało się to niemożliwe do realizacji, gdyż przeciwna była Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego czyli IRU z siedzibą w Genewie, która wydaje karnety TIR. – Jednak po kilku latach negocjacji udało się stworzyć Nowy Jedwabny Szlak. Współpracę z Chinami nawiązaliśmy w 2008 r. Od tego czasu do Małaszewicz przyjeżdżają pociągi, które do tej pory trafiały do Hamburga i Duisburga, a następnie do Wielkiej Brytanii i Skandynawii. Teraz przeładunek będzie odbywał się w Gdańsku, z czego się bardzo cieszymy – wyjaśnia biznesmen.

Byglewski zaznacza, że drogą lądową przewożone są towary, które są bardzo drogie, a czas ich dostarczenia odgrywa ważną rolę. Informuje też, że pociąg z centralnych Chin do Gdańska będzie jechał najdłużej 11 dni, a przewiezienie ładunków drogą morską zajmuje od 6 do 7 tygodni. Podkreśla, że współpraca z Chińczykami układa się bardzo dobrze, mimo różnic kulturowych. Jak dodaje zastępca dyrektora Departamentu Rozwoju Terytorialnego ds. Nowych Projektów firmy Adampol, Łukasz Szutenberg, pociągi nie tylko przyjeżdżają z Chin, ale również wożą do tego kraju dobra luksusowe. – Do tych towarów możemy zaliczyć samochody osobowe różnych europejskich producentów. Często przewożone są również kosmetyki oraz dobrej jakości meble. Chociaż pociągów z Europy do Państwa Środka jeździ mniej, to zauważamy stały wzrost tego rodzaju handlu – mówi. Zaletą terminalu w Małaszewiczach jest to, iż posiada tory szerokie używane w Rosji, a także wąskie, jakimi jeżdżą pociągi w Europie. Ale to nie wszystko. Adampol ma bowiem możliwość przeładunku nie tylko pociągów, ale również samochodów ciężarowych, które dowożą towary przeznaczone na chiński rynek. Towary te na terenie terminala firmy Adampol są przeładowywane do kontenerów i wysyłane drogą kolejową do Chin. 

Cały artykuł przeczytacie w elektronicznym i papierowym wydaniu Słowa Podlasia, z 26 listopada

Anna Chodyka

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (3)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Słowo Podlasia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (Domaniewska 17/19/133, 02-672) jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Grześ...
Grześ... 28.11.2019, 12:40
Tak szczerze mowiac wielkie brawa dla Polaków .. żaden Hamburg itp itd .. tylko Polska...brawo wy.. życzę powodzenia w interesach...
OK BOOMER
OK BOOMER 28.11.2019, 10:14
Mam nadzieje ze będą przewozić paczki z aliexpress
Kiribati
Kiribati 27.11.2019, 21:56

A po kiego w jakichś małasewiczach chinole

Pozostałe