Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 25 kwietnia 2024 11:16

Jak zwiększyć rezerwacje hotelowe bezpośrednie?

Statystyki określające trendy rezerwacyjne miejsc hotelowych tylko w Europie wskazują, że prawie 70% wszystkich rezerwacji realizuje się za pomocą portali rezerwacyjnych online. Drugim w kolejności - 30%, kanałem sprzedaży miejsc hotelowych jest telefon i osobiste rezerwacje telefoniczne. I dopiero na samym końcu, w ułamkach błędu statystycznego dokonuje się rezerwacji mailowo lub bezpośrednio na stronie www danego hotelu. Te wyliczenia mogą się oczywiście różnić w zależności od obiektu, ale wyjątki potwierdzają tylko, jak wielkie znaczenie będzie miał prowadzony świadomie marketing hotelu, by odwrócić te proporcje i maksymalnie zwiększyć rezerwacje hotelowe uzyskiwane przez sam obiekt.
  • 03.09.2018 11:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak zwiększyć rezerwacje hotelowe bezpośrednie?

Marketing hotelu – specjalizacja 

Generalnie hotele poszukują odbiorców w dwóch obszarach: szukają gościa długoterminowego lub biznesowego. Hotel zapraszający gości na pobyt długoterminowy położony jest najczęściej w miejscach wakacyjnych a goście przebywają w nim stosunkowo długo. Hotel biznesowy, zdecydowanie miejski, odwiedzają goście na krótko i najczęściej w dni powszednie tygodnia, ale też skuszeni ofertą często do niego wracają. 

Tworząc strategię marketingową hotelu zawsze należy zacząć od rozłożenia swojej oferty na czynniki pierwsze i zadać sobie pytanie: "Jakimi atutami dysponuję i kto będzie nimi zainteresowany". Oznacza to dwie ścieżki, albo pełną specjalizację, czy określenie swojej ścieżki marketingowej tylko do określonego odbiorcy, albo stworzenie dwóch niezależnych ścieżek pozyskiwania gości poprzez zróżnicowaną ofertę. Więcej o startegiach marketingowych przeczytasz na blogu firmy Media Click – https://mediaclick.pl/category/marketing-hotelu/.

Jak zwiększyć sprzedaż bezpośrednią miejsc hotelowych, czyli marketing dla hoteli

Bezpośrednia sprzedaż miejsc hotelowych musi opierać się na sprawnej i funkcjonalnej stronie www. W tym celu należy dokonać optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarki (SEO) oraz samych użytkowników strony. Dlatego na stronę hotelu należy spojrzeć oczami osoby wchodzącej na nią po raz pierwszy. Przyszły gość nie może gubić się na stronie, poruszanie się po niej musi być intuicyjnie i prowadzić bezpośrednio do celu, a cel jest przecież jeden dla obu stron, czyli rezerwacja pokoju. Warto przygotować dobrą wersję mobilną strony, tak by gość w każdym momencie mógł zapoznać się z ofertą. Trzeba pamiętać, że nawet wtedy, gdy gość rezerwuje pokój telefonicznie, to już wcześniej zapoznał się ze stroną hotelu. 

Rezerwacje telefoniczne

Tuż za systemem rezerwacji online wykonywanych u pośredników sprzedaży rezerwacji hotelowych największym kanałem sprzedaży mogą być rezerwacje telefoniczne. Oznacza to, że cały czas istnieje ogromna grupa osób, które wolą rozmawiać z żywym człowiekiem ufając jego osądowi, wiarygodności i dobrej woli. Dlatego niewątpliwie w strategię marketingową hotelu należy wpisać nadzór i stałe podnoszenie kwalifikacji sprzedażowych personelu recepcji czy działu rezerwacji hotelowych. 

Oznacza to, że rezerwacje telefoniczne mają ogromny potencjał do podnoszenia ilości rezerwacji bezpośrednich. Trzeba jednak pamiętać, że cały ciężar sukcesu w tym zakresie spoczywa na pracowniku. Gość dzwoniący do hotelu jest zdecydowany wynająć w nim pokój i tylko od pracownika zależy, czy to zrobi. Dlatego musi on być kompetentny, otwarty, musi posiadać znajomość technik sprzedażowych. 

Ale, aby rozmowa z potencjalnym gościem zakończyła się sukcesem, pracownikowi należy dać odpowiednie narzędzia, jakimi będzie zróżnicowana oferta i zakres kompetencji. Prowadząc rozmowę z klientem, recepcjonista musi doprowadzić ją do szczęśliwego finału, to jedyny miernik powodzenia. 

Hotelowe atrakcje

Marketing dla hoteli przywiązuje wielką wagę do pakietów atrakcji hotelowych. Przygotowując ofertę dla gości należy przemyśleć właściwy dobór atrakcji dla różnego rodzaju gościa hotelowego. Innych atrakcji poszukuje gość biznesowy, a innych pobytowy. Inne znaczenie dla gościa w hotelu nad morzem będzie miał hotelowy basen zimą a inne latem. Nigdy nie należy tworzyć oferty raz na zawsze i tylko ją powielać w kolejnych materiałach. Dział marketingu w hotelu musi na bieżąco monitorować i analizować oczekiwania gości. Tylko wtedy, wyprzedzając ich życzenia, można stworzyć rzeczywiście atrakcyjną ofertę.  

Marian Zieliński, https://mediaclick.pl/

--- Artykuł sponsorowany ---