Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 kwietnia 2024 01:47

Jak promować się lokalnie. Kilka sprawdzonych sposobów

Nie wszystkie firmy mają nieograniczone budżety na reklamę swojej działalności. Szczególnie małe lokalne firmy muszą bardzo rozważnie planować swoje wydatki. Nie znaczy to jednak, że nie mogą sobie pozwolić na działania marketingowe. Oto kilka sprawdzonych pomysłów na lokalną reklamę dla małych firm, które chcą poszerzyć swój zasięg, nie nadwyrężając budżetu.
  • 10.05.2018 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak promować się lokalnie. Kilka sprawdzonych sposobów

Gazety lokalne

Gazety, w szczególności lokalne gazety, pozostają najbardziej zaufanym źródłem informacji wśród konsumentów. Twój lokalny dziennik to opłacalny kanał, dzięki któremu możesz dotrzeć do swoich odbiorców. Wiele lokalnych gazet oferuje firmom specjalne formy reklamy – jak choćby wkładki w gazetach w postaci broszur, które są potężnym narzędziem marketingowym. Dowiedz się,  które gazety cieszą się w twoim mieście największą poczytnością i działaj! 

Radio lokalne

Rozgłośnie radiowe nadal są jednym z wiodących źródeł rozrywki i informacji w całym kraju. Reklama w lokalnej stacji jest dużo tańsza niż ta w ogólnokrajowej, a do tego jego słuchacze stanowią dokładnie tę grupę odbiorców, o którą ci chodzi. Jeśli prowadzisz niewielkie przedsiębiorstwo nie musisz przecież starać się pozyskać klienta z drugiego końca Polski, tylko tego z drugiego końca twojej ulicy.

Lokalny portal internetowy

Jednym ze sposobów na świetną reklamę docierającą do dużej liczby odbiorców jest widoczność w lokalnych portalach internetowych. Mogą to być portale informacyjne, aukcyjne czy ogłoszeniowe. Wszędzie tam, gdzie generowany jest lokalny ruch, tam powinno być logo twojej firmy.

Weź udział w targach

Być może uważasz, że targi są zbyt drogie, byś mógł wziąć w nich udział. Faktycznie, uczestnictwo w wielkich, ogólnokrajowych targach to ogromny wydatek. Pamiętaj jednak, że istnieją także dużo mniejsze, lokalne pokazy, organizowane przez stowarzyszenia przedsiębiorców lub konkretną branżę. Udział w nich nie wiąże się z dużymi kosztami, a jest to doskonała okazja do wypromowania swojej marki.  

Ulotki

Tanie Ulotki mogą się wydawać nieco anachroniczną formą marketingu, ale jest powód, dla którego w dalszym ciągu cieszą się dużą popularnością, szczególnie wśród małych lokalnych firm. Ich produkcja jest stosunkowo tania, a do tego zapewniają bezpośredni kontakt z potencjalnym klientem. Kolejną zaletą reklamy w formie papierowej jest to, że w zasadzie nie ma większych ograniczeń co do tego, jak mają wyglądać i jaką treść przekazywać. To doskonałe narzędzie promocji.

Newslettery

Czy wiesz, że mniej więcej połowa twoich przyszłych zysków najprawdopodobniej pochodzić będzie od 20 proc. twoich dotychczasowych klientów? Zamiast więc skupiać się jedynie na próbie pozyskania nowych klientów, znajdź trochę czasu i energii, by zatrzymać obecnych.  Jednym z opłacalnych sposobów angażowania aktualnych klientów są elektroniczne newslettery. Jeśli na przykład posiadasz sklep z artykułami ogrodniczymi, możesz raz czy dwa w miesiącu wysłać do swoich klientów biuletyn oferujący przydatne porady ogrodnicze i informacje, które uznają za pomocne i istotne. Od czasu do czasu możesz wysłać promocję, np. kupon do wydrukowania, który można przywieźć do sklepu, by otrzymać 30 proc. rabatu. Pamiętaj: zadowolony klient zawsze do ciebie wróci, a to właśnie klient powracający jest dla ciebie najważniejszy.

--- Artykuł sponsorowany ---