Jak zdrowo schudnąć?

  • 25.06.2018, 13:00
  • Grupa Tipmedia
Jak zdrowo schudnąć?
Światowa Organizacja Zdrowia (ang. World Health Organization) nadwagę i otyłość przedstawia jako epidemię. Już dziś wiadomo, że w 2025 roku, na otyłość I, II lub III stopnia – „chorować” będzie ponad dwa miliardy ludzi na świecie.

Najgorsze w tym wszystkim jest to, że światowe władze nie wiedzą co robić, aby ów proces przynajmniej zahamować. Liczba osób otyłych i z nadwagą – każdego roku wzrasta o kilka punktów procentowych. Podejmowane są rozmaite działania, tj. kampanie społeczne, opodatkowanie niezdrowego jedzenia, narodowe programy odchudzania itp. Niestety, skala zjawiska jest na tyle duża, że wspomniane reakcje – nie przynoszą oczekiwanych rezultatów.

Nie można pomóc ogółowi, ale można pomóc jednostce. Dlatego też, pragniemy przedstawić wszystkim tym, którzy pragną schudnąć – garść kluczowych informacji dotyczących ZDROWEGO odchudzania. Dlaczego zdrowego? Otóż, wiele metod spalania tkanki tłuszczowej powoduje szereg (często nieodwracalnych) skutków ubocznych. Aby ich uniknąć, musimy procesy redukcyjne przeprowadzać w sposób rozsądny.

(Dowiedz się jak szybko i zdrowo schudnąć z naszego poradnika - https://byc-zdrowym.pl/jak-szybko-i-zdrowo-schudnac/)

Podstawowy element odchudzaniaDIETA


Nie sposób się nie zgodzić – dieta jest kluczowym elementem procesów redukcyjnych. Wszak, to co i ile jemy – ma bezpośrednie przełożenie na to jak wygląda nasz skład i budowa ciała.

Istnieje wiele rozmaitych jadłospisów odchudzających. Niestety, większość z nich – praktycznie jest bezużyteczne. Wszelkiego rodzaju głodówki, diety niepełnowartościowe i jednoskładnikowe – nie powinny być stosowane. Powód? Są po prostu niezdrowe.

W naszej ocenie, jedynym słusznym rozwiązaniem jest zastosowanie zbilansowanej diety redukcyjnej, tj. jadłospisu opartego o wyliczenia dotyczące całkowitej przemiany materii (CPM). Obliczyć możemy ją według następującego wzoru:

  • Mężczyzna: [66,47 + (13,7 x waga) + (5 x wzrost) – (6,76 x wiek)] x wskaźnik aktywności fizycznej (od 1,4 do 2,4).
  • Kobieta: [665,09 + (9,56 x waga) + (1,85 x wzrost) – (4,67 x wiek)] x wskaźnik aktywności fizycznej (od 1,4 do 2,4).

CPM to nic innego jak wartość kaloryczna, którą należy dostarczyć do organizmu, aby zapewnić mu dostateczną ilość energii. W przypadku gdy obniżymy wyliczoną wartość kaloryczną – zmusimy organizm do pozyskiwania energii z tkanki tłuszczowej.

Aby móc mówić o „zdrowym” odchudzaniu, CPM nie może zostać obniżone o więcej, niż 20%. Mało tego! Należy monitorować samopoczucie i ilość redukowanej tkanki tłuszczowej. Redukcja nie powinna przebiegać w tempie szybszym niż 1kg/tydzień.

Istotna aktywność fizyczna, czyli kilka słów o treningu na odchudzanie
Odchudzanie wiąże się również z koniecznością realizacji planu treningowego. Wszakże, sam proces spalania zachodzi dopiero wtedy, gdy wygenerujemy dostateczne zapotrzebowanie na energię. Aby trening mógł być określony mianem redukcyjnego, musi spełnić kilka istotnych warunków, tj.:

  • Być intensywny – Intensywność treningowa powinna oscylować w granicach 60-85% max HR.
  • Być progresywny – Każdy kolejny trening musi być nieco bardziej wymagający.
  • Trwać minimum 30 minut – Proces spalania tkanki tłuszczowej (pobierania energii z materiału zapasowego) zachodzi dopiero po kilkunastu minutach.

W oparciu o powyższe warunki można wybrać DOWOLNĄ formę aktywności fizycznej.

Suplementacja i jej rosnąca rola


Mówiąc o odchudzaniu, nie można zapomnieć o suplementacji. W TV, radio i innych mediach co chwilę można usłyszeć reklamę rzekomo rewolucyjnych środków na odchudzanie. Przestrzegamy przed naiwnością! Wyboru odpowiedniego suplementu na odchudzanie warto dokonać dopiero po analizie składu, opinii oraz recenzji. Wynika to przede wszystkim z tego, że wiele dostępnych środków – jest po prostu nieskuteczna.

(Jak wybrac skuteczne i zdorwe suplementy na odchudzanie - zapraszamy do naszego poradnika - https://byc-zdrowym.pl/suplementy-na-odchudzanie/)

W każdym razie, rola suplementacji jest bardzo duża. Najlepsze z dostępnych preparatów potrafią poprawić efektywność treningu i diety o kilkanaście, a czasem kilkadziesiąt procent.

Rzetelne informacje na temat suplementów oraz ich szczegółową analizę znajdą Państwo na https://byc-zdrowym.pl/blog-zdrowiu-nasze-porady/ – serwisie traktującym o zdrowiu i urodzie.

Grupa Tipmedia
Podziel się: