Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 5 maja 2024 11:41

Podstawowe zasady copywritingu

W obecnych czasach trudno wyobrazić sobie firmę, która nie prowadzi działań marketingowych w Internecie. Obecność w wirtualnym świecie znacząco wpływa na promowanie marki, ale niezbędne do tego są również profesjonalne treści zamieszczone na stronie internetowej. W tym artykule omówiliśmy podstawowe zasady skutecznego copywritingu.
  • 28.04.2020 13:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Podstawowe zasady copywritingu

Co to jest copywriting?

Copywriting to – najprościej mówiąc – tworzenie treści marketingowych o zróżnicowanej tematyce. Teksty te mogą być wykorzystywane w Internecie, radiu czy telewizji, a także w innych materiałach promocyjnych, takich jak ulotki, katalogi lub broszury.

Skuteczny copywriting opiera się na kilku podstawowych zasadach, których zaniedbanie może doprowadzić do obniżenia pozycji witryny, spadku liczby jej wyświetleń, a nawet całkowitego usunięcia witryny z indeksu Google.

Najważniejsze zasady copywritingu

Unikalne teksty są niezbędnym elementem działań marketingowych w sieci. Tylko jak napisać tekst, który będzie oryginalny, spełni oczekiwania klientów i przyczyni się do podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przedstawiamy listę podstawowych zasad skutecznego copywritingu.

Stosuj z umiarem słowa kluczowe

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe pierwszy krok, jaki należy wykonać, tworząc tekst na potrzeby Internetu. Należy pamiętać, by frazy były prawidłowo rozmieszczone:

  • w meta znacznikach (tytuł i opis meta)

  • w leadzie

  • w nagłówkach

  • sporadycznie w treści
     

Przesycenie słowami kluczowymi (keyword stuffing) jest niezgodne z zasadami Google i może skutkować nałożeniem kar na stronę, dlatego tak ważne jest zachowanie umiaru w umieszczaniu fraz w tekście.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o doborze słów kluczowych, kliknij tutaj.

Pisz prostym językiem

Teksty powinny być zrozumiałe dla wszystkich, by nie tracić potencjalnych klientów. Specjalistyczne sformułowania lepiej przełożyć na prosty język, a jeśli to niemożliwe – umieścić tłumaczenie np. w nawiasie.

Sprawdź: Copywriter Białystok.

Wykorzystaj język korzyści

Skuteczny, przekonujący tekst powinien być napisany językiem korzyści. A co to właściwie jest? To sposób prezentacji produktu lub usługi, który akcentuje zalety i pozytywne wartości, jakie przyniesie klientowi nabycie towaru. To połączenie cech produktu z zaletami i korzyściami płynącymi z zakupu.

Nie kopiuj

Każdy tekst zamieszczany w Internecie powinien być unikalny i wyjątkowy. Google bardzo nie lubi duplikatów i różnego rodzaju treści kopiowanych. Strony, które zamieszczają kradzione teksty, mogą zostać ukarane obniżeniem pozycji witryny w wyszukiwarce, a w skrajnych przypadkach grozi to nawet całkowitym banem.

Zadbaj o prawidłową strukturę tekstu

Rozplanuj odpowiedni układ tekstu – zadbaj o odpowiednie nagłówki, akapity, wypunktowania, a także o pogrubienie najważniejszych słów kluczowych. Tak sformatowany tekst ułatwi czytelnikowi jego odbiór, a robotom – poruszanie się po witrynie.

Podsumowanie

Copywriting jest coraz bardziej popularnym narzędziem marketingowym, przyczyniającym się znacząco do zwiększenia sprzedaży. Warto wdrożyć powyższe zasady, by teksty na stronie internetowej przynosiły maksimum korzyści.

 

--- Artykuł sponsorowany ---