Co to jest copywriting?
Copywriting to – najprościej mówiąc – tworzenie treści marketingowych o zróżnicowanej tematyce. Teksty te mogą być wykorzystywane w Internecie, radiu czy telewizji, a także w innych materiałach promocyjnych, takich jak ulotki, katalogi lub broszury.
Skuteczny copywriting opiera się na kilku podstawowych zasadach, których zaniedbanie może doprowadzić do obniżenia pozycji witryny, spadku liczby jej wyświetleń, a nawet całkowitego usunięcia witryny z indeksu Google.
Najważniejsze zasady copywritingu
Unikalne teksty są niezbędnym elementem działań marketingowych w sieci. Tylko jak napisać tekst, który będzie oryginalny, spełni oczekiwania klientów i przyczyni się do podniesienia pozycji strony w wynikach wyszukiwania? Przedstawiamy listę podstawowych zasad skutecznego copywritingu.
Stosuj z umiarem słowa kluczowe
Odpowiednio dobrane słowa kluczowe pierwszy krok, jaki należy wykonać, tworząc tekst na potrzeby Internetu. Należy pamiętać, by frazy były prawidłowo rozmieszczone:
-
w meta znacznikach (tytuł i opis meta)
-
w leadzie
-
w nagłówkach
-
sporadycznie w treści
Przesycenie słowami kluczowymi (keyword stuffing) jest niezgodne z zasadami Google i może skutkować nałożeniem kar na stronę, dlatego tak ważne jest zachowanie umiaru w umieszczaniu fraz w tekście.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o doborze słów kluczowych, kliknij tutaj.
Pisz prostym językiem
Teksty powinny być zrozumiałe dla wszystkich, by nie tracić potencjalnych klientów. Specjalistyczne sformułowania lepiej przełożyć na prosty język, a jeśli to niemożliwe – umieścić tłumaczenie np. w nawiasie.
Sprawdź: Copywriter Białystok.
Wykorzystaj język korzyści
Skuteczny, przekonujący tekst powinien być napisany językiem korzyści. A co to właściwie jest? To sposób prezentacji produktu lub usługi, który akcentuje zalety i pozytywne wartości, jakie przyniesie klientowi nabycie towaru. To połączenie cech produktu z zaletami i korzyściami płynącymi z zakupu.
Nie kopiuj
Każdy tekst zamieszczany w Internecie powinien być unikalny i wyjątkowy. Google bardzo nie lubi duplikatów i różnego rodzaju treści kopiowanych. Strony, które zamieszczają kradzione teksty, mogą zostać ukarane obniżeniem pozycji witryny w wyszukiwarce, a w skrajnych przypadkach grozi to nawet całkowitym banem.
Zadbaj o prawidłową strukturę tekstu
Rozplanuj odpowiedni układ tekstu – zadbaj o odpowiednie nagłówki, akapity, wypunktowania, a także o pogrubienie najważniejszych słów kluczowych. Tak sformatowany tekst ułatwi czytelnikowi jego odbiór, a robotom – poruszanie się po witrynie.
Podsumowanie
Copywriting jest coraz bardziej popularnym narzędziem marketingowym, przyczyniającym się znacząco do zwiększenia sprzedaży. Warto wdrożyć powyższe zasady, by teksty na stronie internetowej przynosiły maksimum korzyści.