„Dobry Start” tylko przez internet

  • 08.07.2021, 09:13
  • (jlk)
„Dobry Start” tylko przez internet fot. pixabay.com/poglądowe
Są zmiany w programie "Dobry Start 300+". Od tego roku wypłaty świadczenia na wyprawkę szkolną przelewane są tylko na rachunek bankowy, a wnioski można składać jedynie elektroniczne. 

Wnioski można składać do 30 listopada tylko przez internet, za pomocą: Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE), portalu [email protected] albo serwisu bankowości elektronicznej. – Jesteśmy gotowi do obsługi programu. Na PUE stworzyliśmy specjalny kreator wniosków – informuje prezes ZUS, prof. Gertruda Uścińska.

ZUS wypłaci świadczenie „Dobry Start” tylko na rachunek bankowy wskazany przez rodzica. Jeśli wniosek wpłynie do końca sierpnia, to rodzic otrzyma 300+ najpóźniej 30 września. Jeżeli wpłynie później, to świadczenie trafi do uprawnionego w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Osobom, które będą potrzebowały pomocy w złożeniu elektronicznego wniosku o 300+, zapewni ją w swoich placówkach ZUS. Jego pracownicy pojawią się również w wybranych jednostkach terenowych KRUS, Poczty Polskiej i urzędach gmin.

Świadczenie przysługuje na uczniów szkół podstawowych, liceów, szkół policealnych oraz innych placówek edukacyjnych do ukończenia przez nich 20 roku życia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami – do ukończenia 24 lat. 

(jlk)

Podziel się:

Oceń:


Komentarze (0)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Słowo Podlasia. Grupa Wydawnicza SŁOWO sp z o.o. z siedzibą w mieście stołecznym Warszawa (Domaniewska 17/19/133, 02-672) jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Pozostałe