Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Niedziela, 3 lipca 2022 08:10
Reklama

Działania zwiększające szansę na sprzedaż nieruchomości

Sprzedaż mieszkania, domu, działki lub innej nieruchomości to złożony proces. Sprzedającego czeka wiele pułapek, wynikających nie tylko z braku znajomości rynku, ale też prawa i marketingu. Tomasz Łukaszuk z Północ Nieruchomości w Białej Podlaskiej podpowiada, jakie zastosować działania marketingowe, aby ułatwić sobie sprzedaż nieruchomości.
Działania zwiększające szansę na sprzedaż nieruchomości
Kluczem do udanej transakcji jest m. in. znajomość technik marketingowych
Autor: Północ Nieruchomości Biała Podlaska

Określenie grupy docelowej, przygotowanie atrakcyjnej oferty i zorganizowanie prezentacji nieruchomości to połowa sukcesu. Pamiętaj jednak, żeby pokazać nieruchomość w autentyczny sposób, podkreślając jej potencjał, ale nie zniekształcając jednocześnie jej faktycznego stanu technicznego.

Określ grupę docelową

– Do ludzi starszych trafimy np. za pomocą lokalnej gazety czy ulotek. Przemyśl, czy wystarczą ogłoszenia na portalach internetowych. Na podstawie wcześniejszych ustaleń opracuj ogłoszenie skrojone na potrzeby przyszłych właścicieli. Jeżeli sprzedajesz małe mieszkanie na parterze, pamiętaj, że zakupem będą zainteresowane osoby, które chcą się przenieść do mniejszego mieszkania (np. których dzieci już wyfrunęły z gniazda rodzinnego) lub z wyższych pięter na niższe (np. bo już stawy nie te). Wskaż korzyści np. odległość do najbliższej apteki czy cichą okolicę i spokojnych, pomocnych sąsiadów – podpowiada Tomasz Łukaszuk.

Jeżeli sprzedajesz duże mieszkanie w nowym budownictwie, celuj w inną grupę społeczną. Tu najczęściej zainteresowani będą młodzi ludzie, którym powiększyła się rodzina. Dodaj więc w opisie odległość do przedszkola, szkoły, informację o łatwym dojeździe do centrum. Jeżeli sprzedajesz większe mieszkanie na ostatnim piętrze bez windy, zastanów się, dla kogo będzie komfortowe w codziennym użytkowaniu. Być może dla osób młodych, jeszcze bez dzieci lub takich rodzin, które nie muszą już dźwigać po schodach wózka dla dzieci, dużych zakupów lub po prostu lubią się wspinać. Jeżeli zaś sprzedajesz niewielki dom pod miastem, konkurujesz nie tylko z domami z okolicy, ale także z większym mieszkaniem w bloku. Opisz koszty utrzymania, przypomnij w ogłoszeniu o walorach własnej działki.

Stwórz atrakcyjne ogłoszenie

– Rywalizujesz z wieloma zakładkami w przeglądarce internetowej, więc wyróżnij się starannością, nienaganną ortografią i przemyślaną prezentacją. Zdjęcia do ogłoszenia wybierz najlepsze, przez telefon zaproponuj wysłanie reszty. Nie retuszuj ich! Zniekształcone zdjęcia nie wzbudzają zaufania już przy pierwszym kontakcie i paradoksalnie często psują efekt – przestrzega agent. Postaw na prosty, starannie opracowany opis, bo poszukującego interesuje nieruchomość o określonych parametrach. Choć jeśli masz piękny widok, np. na wschód lub zachód słońca, to wspomnij o tym. To jest dodatkowy atut nieruchomości.

– Dołącz plan budynku i mapkę działki. Korzystaj z technologii – wirtualny spacer i zdjęcia 360 znacząco podbiją atrakcyjność twojej oferty. Wypełnij formularze kompletnie. Wyszukiwarki promują ogłoszenia ze wszystkimi możliwymi danymi. Nic nie ukrywaj, zaoszczędzi ci to dużo czasu na prezentacjach, które z góry są skazane na niepowodzenie. Monitoruj zainteresowanie. Liczba wyświetleń pomoże ci ocenić popularność twojej nieruchomości. Duża liczba zapytań bez kontroferty może wskazywać, że cena jest nierynkowa – mówi agent.  

Zorganizuj dzień otwarty

Dobrym, z marketingowego punktu widzenia ruchem, jest zorganizowanie dnia otwartego w twojej nieruchomości. To umożliwi ci jej prezentację „na żywo”, a potencjalnemu kupcowi realną ocenę i skonfrontowanie ze swoimi oczekiwaniami. Przygotuje się do tego dnia. Przede wszystkim zrób w mieszkaniu porządek. Pozbieraj rzeczy z podłogi, zamieć w kotłowni, ustaw równo szafy. Zrób klientowi przestrzeń dla wyobraźni. Równie ważnym zmysłem w ocenie jest węch. Postaw więc na zapach. Klient kupuje okiem, ale i nosem – zadbaj o świeżość, by nie zastanawiał się „co tu się działo?”. Na koniec rada: schowaj przedmioty osobiste, manifestujące twoje poparcie polityczne – jakkolwiek jesteś z nimi związany. Mogą być bowiem przeszkodą przy podjęciu przez kupca ostatecznej decyzji i sfinalizowaniu transakcji.

Te i inne rady dotyczące transakcji kupna-sprzedaży nieruchomości znajdziesz w e-booku „Sam sprzedam” Tomasza Łukaszuka.



Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: AnnaTreść komentarza: To dlaczego tankując wczoraj 1.07. z kartą Vitaj i KDR uwzględniony był tylko rabat z KDR?Data dodania komentarza: 02.07.2022, 19:42Źródło komentarza: Kolejna sieć stacji paliw obniża ceny o 30 groszy. Rynek pójdzie tą drogą?Autor komentarza: RobakTreść komentarza: To jest polska patologia. Pieniądze z budżetu nie powinny zasilać kasy żadnego klubu. Tymczasem te trupy dalej są pod kroplówką.Data dodania komentarza: 02.07.2022, 17:44Źródło komentarza: Grom Kąkolewnica nie zagra jednak w czwartej lidzeAutor komentarza: Danuta KTreść komentarza: Wspomnienia o śp. Marku Ferensie. Znałam Marka, przyjeżdżał do Warszawy na różne uroczystości. Szczególnie upodobał cmentarz Powązkowski, tzw. Łączkę. Bywał na uroczystościach 1-sierpnia, żył przeszłością tamtych wydarzeń. Był oddanym i bardzo wrażliwym człowiekiem. W posiadaniu mam krótkie nagranie z udziałem Marka. Cześć jego pamięci.Data dodania komentarza: 02.07.2022, 15:08Źródło komentarza: Zmarł wybitny człowiek z Terespola – Marek FerensAutor komentarza: Fan kąkąlewnicyTreść komentarza: Ja kocham konkolewnice od dziecki. To strażne!!!!! Oni zasłuszyli na czfartą ligeeeee!!!!1!1!1!!111!1!1!1! #nieoddamykokalewnicyżywcesprzedajnympolitykomData dodania komentarza: 02.07.2022, 13:45Źródło komentarza: Grom Kąkolewnica nie zagra jednak w czwartej lidzeAutor komentarza: wioTreść komentarza: Pamiętam "Adka" Adama , niezły był z niego agregat.Data dodania komentarza: 01.07.2022, 11:29Źródło komentarza: Jakub Mażysz w trzecioligowym Podlasiu Biała Podlaska
Reklama