Dwa autobusy, które kosztowały 1,7 mln zł netto, zostały zakupione z miejskich funduszy, bez zewnętrznego dofinansowania. – Pieniądze uzyskaliśmy dzięki zmianie polityki finansowej miasta. Nastąpiła zmiana systemu organizacyjnego, nie ma już Zarządu Komunikacji Miejskiej – zauważa prezes MZK Bogdan Kozioł. – Są to autobusy mniejsze od tych, które zostały zakupione ostatnio, tańsze, mają mniejsze zużycie paliwa, są ekologiczne, bo posiadają najwyższą normę Euro 6.
Andrzej Jaworski, szef sprzedaży autobusów scania, podkreśla, że Biała Podlaska dołączyła do grona miast takich jak Warszawa, Konin czy Tarnów, gdzie od niedawna używane są nowoczesne autobusy tej marki.
– Są to autobusy premium, z najwyższej półki. Projektowano go w ten sposób, aby pasażerowie mieli poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Wnętrze jest przestronne, siedziska są wygodne, a kolory przyjemne. Do tego mają klimatyzację – wylicza.
Na ten moment MZK dysponuje 31 autobusami. Nowe scanie uzupełniły obecny tabor, nie nastąpiła wymiana najbardziej wysłużonych modeli. Natomiast zapowiadane kolejne autobusy, które mają trafić do miasta na początku przyszłego roku, zastąpią te wysłużone.
Więcej na ten temat w najnowszym numerze i e-wydaniu Słowa Podlasia, 9 stycznia
Justyna Dragan
Napisz komentarz
Komentarze