Co to jest SEO?
SEO (Search Engine Optimization) to proces, którego zadaniem jest poprawa widoczności strony www w wynikach organicznych, czyli tych niesponsorowanych. SEO obejmuje szereg różnych działań wewnętrznych, jak i zewnętrznych, które są dokładnie dopasowane pod kątem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google.
Jakie działania obejmuje SEO?
SEO w szczególności zajmuje się m.in. jakością treści publikowanych na stronie, a więc optymalizacja ich pod kątem długości, jakości tytułów, a także słów kluczowych. Ponadto optymalizacji podlegają również techniczne aspekty, takie jak metadane, szybkość ładowania się strony czy jakość linowania.
Różnica między SEO a pozycjonowaniem
Bardzo często myli się termin pozycjonowania z SEO. Jaka jest między nimi różnica? Pozycjonowanie to zdecydowanie szersze pojęcie, w skład którego wchodzi między innym SEO. Są to działania głównie opierające się na link buildingu, a także analizie i monitorowaniu efektów optymalizacji oraz wdrażaniu ewentualnych poprawek.
SEO lokalne
W obecnych czasach nie warto jednak ograniczać się do samego SEO. Zwłaszcza firmy prowadzące małe działalności na terenie danego miasta czy miejscowości powinny zastanowić się nad inwestycją w SEO lokalnego. Jest to optymalizacja strony www pod kątem wyszukiwarek - z uwzględnieniem określonego terytorium: miasta, wsi czy dzielnicy.
Dlaczego warto zainwestować w SEO?
Nie ma co się oszukiwać - SEO staje się coraz bardziej popularne, dlatego warto się nim zainteresować, zanim zrobi to przed nami konkurencja. Niestety, ale można pokusić się o stwierdzenie, że bez niego mało kto dotrze na naszą stronę www. SEO jest dobrą inwestycją na długi czas, która może przyczynić się do wielkiego sukcesu firmy.
Nowi klienci
Wyszukiwarka to najskuteczniejszy sposób dotarcia do nowych użytkowników. Dlaczego? Dzieje się tak dzięki dobrej widoczności strony w wyszukiwarce, a co za tym idzie większej liczbie odwiedzić. Można powiedzieć, że SEO to źródło klientów, ponieważ dzięki odpowiedniej optymalizacji, jesteśmy w stanie dotrzeć do świadomych konsumentów oraz poznać ich preferencje.
Zaufanie
Wyniki organiczne budzą większe zaufanie niż wyniki sponsorowane. Wszystko dlatego - ponieważ te drugie, wyświetlane w wyszukiwarce są jako reklamy - a kto je lubi? Obecnie reklamy pojawiają się praktycznie wszędzie: podczas oglądania filmu, czytania artykułu, czy przeglądania mediów społecznościowych. Nic więc dziwnego, że odruchowo sięgamy po umieszczony z prawej stronie krzyżyk, służący do ich zamykania.
Długotrwałe efekty
Decydując się na działania SEO, nie warto nastawiać się na natychmiastowe efekty. Przychodzą one dopiero po kilku tygodniach, czy nawet miesiącach, a uzależnione jest to od ilości konkurencji w danej branży. Efekty te jednak utrzymywać się będą stosunkowo długo i przyniosą firmie takie korzyści jak: reputacja czy wysoka świadomość marki.








![Autostrada A2. Kierowcy szykują się na otwarcie obwodnicy Siedlec [ZDJĘCIA] Autostrada A2. Kierowcy szykują się na otwarcie obwodnicy Siedlec [ZDJĘCIA]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-autostrada-a2-kierowcy-szykuja-sie-na-otwarcie-obwodnicy-siedlec-zdjecia-film-1766061486.jpg)








