Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 06:59
Reklama
Reklama
Reklama
Młodzi Polacy winią szkołę

Niepewność w świecie cyfrowym

Ponad połowa młodych Polaków źle ocenia to, jak polska edukacja rozwija ich kompetencje cyfrowe. W efekcie w świecie cyfrowym czują się niepewnie.
Niepewność w świecie cyfrowym
Martyna Grzegorczyk, ekspertka ClickMeeting, ocenia, że Polska ma jeszcze sporo do nadrobienia w stosunku do średniej unijnej, gdzie z edukacji online korzysta już co czwarta młoda osoba

Autor: Canva

Dlatego – co pokazuje badanie platformy ClickMeeting – stawiają na samodzielną naukę online.

Co wynika z badania? 

Że – jak podaje superbiz.se.pl – tylko co czwarty Polak w wieku od 18 do 27 lat ocenia swoje kompetencje cyfrowe jako „bardzo dobre”. Kryje się pod tym m.in. korzystanie z oprogramowania, zdalna komunikacja, weryfikacja informacji w sieci, rozwiązywanie problemów technicznych. 

45,5 proc. badanych ocenia swoje umiejętności jako „raczej dobre”, a 23 proc. jako przeciętne.

Dlaczego młodzi Polacy tak oceniają swoje kompetencje cyfrowe? W ich ocenie wina leży po stronie polskiej edukacji. Tak uważa aż 55,5 proc. ankietowanych.

Natomiast o tym, że jednak polska edukacja dobrze rozwija kompetencje cyfrowe obywateli, jest przekonanych 30 proc. badanych

Cyberbezpieczeństwo, programowanie, analityka danych

W tej sytuacji młodzi Polacy poszukują kursów online, mimo że – jak podaje serwis – tylko co czwarty z nich uważa, że oferta jest wystarczająca. Rozstrzygająca w tym wypadku jest chęć uczenia się. 

Jakie tematy szkoleń, kursów i webinarów najbardziej interesują młodych Polaków? 

43 proc. badanych wskazało języki obce,

40,5 proc. – cyberbezpieczeństwo, programowanie, analitykę danych,

26 proc. – zdrowy styl życia,

23,5 proc. – finanse i inwestowanie oraz psychologię.

Daleko nam jeszcze do średniej unijnej

Martyna Grzegorczyk, ekspertka ClickMeeting, ocenia, że Polska ma jeszcze sporo do nadrobienia w stosunku do średniej unijnej, gdzie z edukacji online korzysta już co czwarta młoda osoba.

– W Polsce ten odsetek jest niższy. Wynosi ok. 15 proc. Jednak popularność samodzielnych form edukacji rośnie również u nas – ponad połowa wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting to te związane z edukacją i szkoleniami – cytuje Martynę Grzegorczyk superbiz.se.pl

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama