Szczególną cechą banerów jest ich wielkość, dzięki której są dobrze widoczne z dużej odległości. Ponieważ należą do popularnych, wyróżnienie się produktu w dużej konkurencji wymaga przygotowania odpowiedniego projektu. Oto kilka wskazówek dla projektantów grafiki banerowej.
1. Komunikat w najprostszej formie
Banery wielkoformatowe zazwyczaj są umieszczenie w miejscach, w których mogą je dostrzec przechodnie lub kierowcy. Montuje się je na budynkach lub na specjalnych konstrukcjach w pobliżu dróg. Podczas jazdy samochodem nie ma czasu na długie analizowanie treści. Dlatego pierwszą zasadą projektowania grafiki bannerowej jest zastosowanie prostego i jasnego komunikatu. Powinien on być skomponowany w taki sposób, aby dotarł do obserwatora już po pierwszym spojrzeniu, bez potrzeby wczytywania się w długi, skomplikowany tekst.
2. Sugestywna grafika
Reklama na banerze jest skierowana do odbiorców będących w ruchu. Sporadycznie zatrzymują się oni po to, aby dłużej analizować umieszczone na nim obrazy. Dlatego tak ważne jest staranne dobranie grafiki, która silnie oddziałuje na wyobraźnię i pobudza ją do skojarzeń. Przykładem jest oszroniona szklanka z sokiem i cząstką pomarańczy, której widok już po kilku sekundach pozwala poczuć w ustach kwaskowy smak napoju. Obrazy powinny też nieść ze sobą pozytywny ładunek emocjonalny, gdyż znacznie chętniej ogląda się i zapamiętuje to, co kojarzy się z przyjemnością i korzyścią.
3. Kolory, które mają znaczenie
Projektanci grafiki reklamowej w każdej postaci z pewnością doskonale wiedzą, jak ogromne znaczenie mają kolory. W wielu znanych firmach ich zestaw jest głównym elementem, który jednoznacznie kojarzy się z marką i pozwala na jej identyfikację. Często barwy intensywniej pobudzają skojarzenia niż logo czy nazwa. Wybór barw na banery reklamowe ma też znaczenie emocjonalne. Ponadto, intensywne, ostre kolory mogą drażnić wzrok i powodować zniechęcenie odbiorcy. W efekcie traci on zainteresowanie treścią jeszcze zanim ją pozna. Reklama na banerze wykonana z zastosowaniem kalejdoskopu nasyconych kolorów z pewnością odniesie gorszy skutek niż ta, w której barwy dobrano z umiarem — wyjaśniają specjaliści z OpenPrint.pl.
4. Prosty krój czcionek
Wymieniona wyżej prostota i jasność przekazu, które powinny charakteryzować banery reklamowe, odnoszą się też do kroju czcionki. Im jest ona prostsza i bardziej schematyczna, tym lepiej spełnia swoje zadanie. Napis wykonany majuskułą blokową jest bardzo łatwy do odczytania podczas jednego spojrzenia. Wymyślne czcionki, które imitują np. pismo ręczne, wymagają znacznie więcej uwagi i czasu. Projektując banery wielkoformatowe warto zwrócić uwagę nie tylko na długość hasła i związaną z nią liczbę słów, ale też na sposób ich rozmieszczenia. Im bardziej skoncentrowany jest cały tekst, tym łatwiej objąć go wzrokiem.
5. Banery jednostronne czy dwustronne?
Projektowanie banerów reklamowych wymaga też uwzględnienia miejsca ich ekspozycji. Banery jednostronne sprawdzają się w przypadku ich umieszczania na specjalnych stelażach lub na ścianach budynków. Natomiast montaż reklamy pomiędzy słupami pozwala na ekonomiczne wykorzystanie jej powierzchni, która jest widoczna dla odbiorcy z obu stron. Drukowanie banerów reklamowych na specjalnym podłożu typu front light umożliwia wykonanie grafiki dwustronnej. Kanwa nie przepuszcza światła, dzięki czemu grafika i tekst są dobrze widoczne nas obu powierzchniach. Obie kompozycje powinny być tworzone z zachowaniem profesjonalizmu oraz unikaniem nadmiaru elementów.









![Autostrada A2. Kierowcy szykują się na otwarcie obwodnicy Siedlec [ZDJĘCIA] Autostrada A2. Kierowcy szykują się na otwarcie obwodnicy Siedlec [ZDJĘCIA]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-autostrada-a2-kierowcy-szykuja-sie-na-otwarcie-obwodnicy-siedlec-zdjecia-film-1766061486.jpg)



![Budowa S19 nabiera tempa [GALERIA ZDJĘĆ] s19 malewice chlebczyn boćki siemiatyczne most na bugu budowa trasa via carapatia droga](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-powiat-losicki-budowa-s19-nabiera-tempa-galeria-zdjec-1766050561.jpg)





Napisz komentarz
Komentarze