Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 grudnia 2025 16:10
Reklama
Reklama

5 porad dla projektantów banerów reklamowych

Banery reklamowe są popularnym narzędziem komunikacji z potencjalnymi klientami. Przekazują treści korzystając z formy wizualnej, która łączy w sobie elementy grafiki i tekstu.
5 porad dla projektantów banerów reklamowych

Szczególną cechą banerów jest ich wielkość, dzięki której są dobrze widoczne z dużej odległości. Ponieważ należą do popularnych, wyróżnienie się produktu w dużej konkurencji wymaga przygotowania odpowiedniego projektu. Oto kilka wskazówek dla projektantów grafiki banerowej.

1. Komunikat w najprostszej formie

Banery wielkoformatowe zazwyczaj są umieszczenie w miejscach, w których mogą je dostrzec przechodnie lub kierowcy. Montuje się je na budynkach lub na specjalnych konstrukcjach w pobliżu dróg. Podczas jazdy samochodem nie ma czasu na długie analizowanie treści. Dlatego pierwszą zasadą projektowania grafiki bannerowej jest zastosowanie prostego i jasnego komunikatu. Powinien on być skomponowany w taki sposób, aby dotarł do obserwatora już po pierwszym spojrzeniu, bez potrzeby wczytywania się w długi, skomplikowany tekst. 

2. Sugestywna grafika

Reklama na banerze jest skierowana do odbiorców będących w ruchu. Sporadycznie zatrzymują się oni po to, aby dłużej analizować umieszczone na nim obrazy. Dlatego tak ważne jest staranne dobranie grafiki, która silnie oddziałuje na wyobraźnię i pobudza ją do skojarzeń. Przykładem jest oszroniona szklanka z sokiem i cząstką pomarańczy, której widok już po kilku sekundach pozwala poczuć w ustach kwaskowy smak napoju. Obrazy powinny też nieść ze sobą pozytywny ładunek emocjonalny, gdyż znacznie chętniej ogląda się i zapamiętuje to, co kojarzy się z przyjemnością i korzyścią.

3. Kolory, które mają znaczenie

Projektanci grafiki reklamowej w każdej postaci z pewnością doskonale wiedzą, jak ogromne znaczenie mają kolory. W wielu znanych firmach ich zestaw jest głównym elementem, który jednoznacznie kojarzy się z marką i pozwala na jej identyfikację. Często barwy intensywniej pobudzają skojarzenia niż logo czy nazwa. Wybór barw na banery reklamowe ma też znaczenie emocjonalne. Ponadto, intensywne, ostre kolory mogą drażnić wzrok i powodować zniechęcenie odbiorcy. W efekcie traci on zainteresowanie treścią jeszcze zanim ją pozna. Reklama na banerze wykonana z zastosowaniem kalejdoskopu nasyconych kolorów  z pewnością odniesie gorszy skutek niż ta, w której barwy dobrano z umiarem — wyjaśniają specjaliści z OpenPrint.pl.

4. Prosty krój czcionek 

Wymieniona wyżej prostota i jasność przekazu, które powinny charakteryzować banery reklamowe, odnoszą się też do kroju czcionki. Im jest ona prostsza i bardziej schematyczna, tym lepiej spełnia swoje zadanie. Napis wykonany majuskułą blokową jest bardzo łatwy do odczytania podczas jednego spojrzenia. Wymyślne czcionki, które imitują np. pismo ręczne, wymagają znacznie więcej uwagi i czasu. Projektując banery wielkoformatowe warto zwrócić uwagę nie tylko na długość hasła i związaną z nią liczbę słów, ale też na sposób ich rozmieszczenia. Im bardziej skoncentrowany jest cały tekst, tym łatwiej objąć go wzrokiem.

5. Banery jednostronne czy dwustronne?

Projektowanie banerów reklamowych wymaga też uwzględnienia miejsca ich ekspozycji. Banery jednostronne sprawdzają się w przypadku ich umieszczania na specjalnych stelażach lub na ścianach budynków. Natomiast montaż reklamy pomiędzy słupami pozwala na ekonomiczne wykorzystanie jej powierzchni, która jest widoczna dla odbiorcy z obu stron. Drukowanie banerów reklamowych na specjalnym podłożu typu front light umożliwia wykonanie grafiki dwustronnej. Kanwa nie przepuszcza światła, dzięki czemu grafika i tekst są dobrze widoczne nas obu powierzchniach. Obie kompozycje powinny być tworzone z zachowaniem profesjonalizmu oraz unikaniem nadmiaru elementów.
 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZamów prenumeratę tygodnika Słowo Podlasia na 2026 rok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: To nie prawda.Treść komentarza: To nie prawda co napisałeś . Nasi nie szaleją złomami i gratami starymi ! Wszyscy nasi są bogatymi ludźmi i wszyscy mają kasę. Nikt nie szaleje 15 letnimi złomami . Wszyscy nasi szaleją nowymi autami z salonu wartymi grubo ponad 200.000 aż do miliona wartymi . Wszyscy nasi szaleją Rolls - Royce , Porsche, Ferrari , Aston Martin nikt nie jeździ pełnoletnimi dziadoskimi trupami .Data dodania komentarza: 20.12.2025, 14:14Źródło komentarza: "Nasi" szaleją na siedleckich drogach. Prawa jazdy zatrzymaneAutor komentarza: por. NosTreść komentarza: O czym ty się, typie wypowiadasz, jak ty nawet prawka nie masz? "Bul dópy" przez ciebie przemawia, maniaku?Data dodania komentarza: 19.12.2025, 23:18Źródło komentarza: "Nasi" szaleją na siedleckich drogach. Prawa jazdy zatrzymaneAutor komentarza: Międzyrzec podlaskiTreść komentarza: Oby jak najszybciejData dodania komentarza: 19.12.2025, 10:45Źródło komentarza: Autostrada A2. Kierowcy szykują się na otwarcie obwodnicy Siedlec [ZDJĘCIA]Autor komentarza: por. NosTreść komentarza: Dlatego, że po białoruskiej stronie Bugu polskie prawo nie działa, geniuszu.Data dodania komentarza: 18.12.2025, 22:57Źródło komentarza: Łowili na "szarpaka". Muszą zapłacić po blisko 3 tys. złAutor komentarza: Cezary WędkarzTreść komentarza: A dlaczego nie karaja szarpakowcow po Białoruskiej stronie Bugu . Ich też powinien polski sąd ukarać. Polska policja i straż graniczna powinna narobić zdjęć tych szarpakowców po Białoruskiej stronie. Pojechać na Białoruś złapać ich przywieść do Polski i surowo ukarać.Data dodania komentarza: 18.12.2025, 17:44Źródło komentarza: Łowili na "szarpaka". Muszą zapłacić po blisko 3 tys. zł
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama