Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Piątek, 1 lipca 2022 00:47
Reklama

Międzyrzec Podlaski: Miasto podpisało umowę z PKP w sprawie wiaduktu

PKP podpisało porozumienie z miastem Międzyrzec Podlaski na dofinansowanie budowy wiaduktu nad linią kolejową Warszawa – Terespol. Ma on zastąpić przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Kościuszki. Zadanie będzie zrealizowane w formule "projektuj i buduj", a zakończenie prac i oddanie wiaduktu do użytku planowane jest w 2024 roku.
Międzyrzec Podlaski: Miasto podpisało umowę z PKP w sprawie wiaduktu
Autor: fot. www.plk-sa.pl/poglądowe

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały porozumienie z miastem Międzyrzec Podlaski na współfinansowanie bardzo ważnej dla mieszkańców inwestycji kwotą 9 mln zł. Przypomnijmy, samorząd w zeszłym roku pozyskał z Rządowego Funduszu Polski Ład na realizację tego zadania 19 mln złotych. Łącznie zadanie ma kosztować ok. 30 mln złotych, więc część pieniędzy miasto zabezpieczyć musi w swoim budżecie. – Nigdy wcześniej nie realizowaliśmy tak dużego zadania. Szacujemy, że to będzie około 30 milionów, musieliśmy w związku z tym przesunąć swoje wydatki na modernizację pałacu i kina, to są znaczne koszty i znacznie ten budżet inwestycyjny naginamy. Jednak dzięki temu rozwiążemy jeden z największych problemów komunikacyjnych na terenie miasta – podkreślał przy uchwalaniu budżetu na obecny rok burmistrz Zbigniew Kot

Ta inwestycja będzie również pierwszym etapem budowy wschodniej obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 813 na trasie Międzyrzec – Parczew –  Ostrów Lubelski – Łęczna. – To krok milowy w kierunku rozwiązania problemów utrudnień w ruchu i korków na przejeździe kolejowym w ul. Partyzantów, które powoduje stale zwiększający się ruch kolejowy. Linia kolejowa E-20 przecina miasto na dwie części, a droga przez przejazd jest jedyną, która je łączy. Utrudnia to przedostanie się służb ratunkowych do części miasta i gminy zlokalizowanej na południe od torów kolejowych, które tracą cenny czas przez zamknięte rogatki. Budowa wiaduktu rozwiąże ten problem – przekazywał z kolei przy okazji odbierania czeku z Polskiego Ładu zastępca burmistrza, Paweł Łysańczuk.

Wiadukt drogowy zastąpi przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Kościuszki, co zwiększy sprawność i bezpieczeństwo w ruchu pociągów, ale przede wszystkim usprawni ruch w mieście. Kierowcy skorzystają z nowej jezdni po jednym pasie w każdą stronę bez konieczności postoju przed rogatkami. Dla pieszych i rowerzystów zostanie przygotowany chodnik i ścieżka rowerowa. Dodatkowo ruch samochodów ciężarowych zostanie skierowany poza centrum Międzyrzeca. –  Budowa bezkolizyjnego skrzyżowania w Miedzyrzecu Podlaskim to jeden z elementów przebudowy układu komunikacyjnego w mieście. Połączenie wiaduktu z nową obwodnicą poprawi jakość podróży w regionie – mówi Andrzej Bittel, sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury. – Istotnym efektem inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest zwiększanie bezpieczeństwa. Taki będzie również rezultat budowy skrzyżowania kolejowo-drogowego w Międzyrzecu Podlaskim. Prace zapewnią również sprawniejszą komunikacje kolejową i drogową – podkreśla Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Polskie Linie Kolejowe będą partycypowały w kosztach realizacji inwestycji do 9 mln zł, w zakresie robót na terenie kolejowym oraz likwidacji przejazdu w poziomie szyn. Inwestycja PLK finansowana będzie ze środki własnych.

Inwestycja będzie realizowana w systemie "Projektuj i buduj". Do końca 2023 roku PLK planuje pozyskać pozwolenie na budowę. Roboty rozpoczną się w IV kwartale 2023 r. Zakończenie inwestycji i oddanie wiaduktu do użytku planowane jest natomiast w 2024 roku.


Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
KOMENTARZE
Autor komentarza: WoloreTreść komentarza: Co za kitData dodania komentarza: 30.06.2022, 23:19Źródło komentarza: Miej energię ze słońca w zasięgu ręki z firmą PVTIMAutor komentarza: kibicTreść komentarza: Tomasz Nieścieruk, wielki szacun ! I powodzenia !Data dodania komentarza: 30.06.2022, 20:05Źródło komentarza: Tomasz Nieścieruk odchodzi z Podlasia Biała PodlaskaAutor komentarza: wioTreść komentarza: hm , coś tu nie tak. Drzewo to wciąż najtańsze paliwo. Tylko zapewne nie ma zapewnionych kierunków dostaw. Rosja już nam nie da, a zieloni Puszczy Białowieskiej nie dadzą wyciąć. Może jak będzie budowana autostrada to z wycinki pod pas drogowy coś się skombinuje. 48 tysięcy ton rocznie to sporo - a gdzie to trzymać ? Tak mniej więcej jeden kubik waży od 600 do 800 kg w zależności od rodzaju drzewa. Powiedzmy średnio 700 kg . To mniej więcej wychodzi 68500 kubików czyli klocków 1m/1m/1m . A Biała ma taki magazyn ? Gdzieś to trzeba sezonować bo niesezonowane nie spełni znów parametrów ekologicznych. Chyba inwestycja logistycznie źle zaprojektowana, pewnie stąd to cba. Oj widać nie tylko bialskie spółdzielnie się czepiają PECu. Problem jest głębszy bo kto będzie w Białej grzał. Nie ma alternatywy !!! PEC musi istnieć i musi grzać. Dlatego powiem tak : " dajcie PECOWI spokój aż do chwili gdy kaloryfery będą zimne. Potem nie będzie potrzebne CBA. ludzie sami z widłami pójdą na ul. Pokoju. Dajcie im spokój bo zagrożenie zimnymi mieszkaniami jest realne.Data dodania komentarza: 30.06.2022, 14:24Źródło komentarza: CBA wchodzi do miejskiej spółki. Nowa ciepłownia pod lupą służbAutor komentarza: Ja...Treść komentarza: Odejmij sobie od wypłaty pięknisiu .Data dodania komentarza: 30.06.2022, 12:22Źródło komentarza: CBA wchodzi do miejskiej spółki. Nowa ciepłownia pod lupą służbAutor komentarza: MieszkaniecTreść komentarza: Radzę autorowi tekstu lepiej sprawdzać miejscowość o której pisze a nie wprowadzać czytelników w błąd. Wyżej wymieniony wypadek miał miejsce w Dubicy Dolnej a nie jak autor tekstu pisze Polubiczach wiejskich.Data dodania komentarza: 29.06.2022, 21:20Źródło komentarza: Jeden samochód na drzewie, drugi w polu. Dwie osoby w szpitalu
Reklama