Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 11:23
Reklama
Reklama
Reklama

Złożyliśmy wniosek na 500 plus, a pieniędzy nie mamy do dziś

Elżbieta Wawryszuk, mieszkanka Ortela Królewskiego II ma problem z uzyskaniem świadczenia 500 plus na syna. Twierdzi, że wniosek złożyła w ustawowym terminie, a pieniędzy nie otrzymała do dziś. Zakład Ubezpieczeń Społecznych odpowiada, że przyczyn takiej sytuacji może być wiele.
Złożyliśmy wniosek na 500 plus, a pieniędzy nie mamy do dziś
Elżbieta Wawryszuk ma problem z uzyskaniem świadczenia 500 plus na syna. Wniosek złożyła w ustawowym terminie, ale do dziś nie otrzymała pieniędzy

Autor: poglądowe/pixabay.com

– Do momentu, kiedy 500 plus wypłacał Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piszczacu, nie było żadnych problemów. Pieniądze były na koncie na czas, systematycznie. Sytuacja zmieniła się, kiedy wypłatą zajął się ZUS – opowiada Elżbieta Wawryszuk.

Kobieta czuje się zmęczona i zdezorientowana, bo nie wie, kiedy otrzyma pieniądze na nastoletniego syna. – Wniosek złożyłam 27 kwietnia 2022 r. Zrobiłam to, jak poprzednim razem, przez internet. Otrzymałam potwierdzenie złożenia wniosku. Od tamtej pory nie miałam też żadnego sygnału o tym, żeby uzupełnić dane, poprawić wniosek. A pieniędzy na koncie jak nie było, tak nie ma – mówi mieszkanka Ortela Królewskiego II.

– Kilka razy byłam już w bialskim ZUS-ie. Za każdym razem panie urzędniczki rozkładają bezradnie ręce. Tłumaczą, że w "systemie" widnieje informacja, że wniosek jest rozpatrywany. Podczas mojej ostatniej wizyty, poprosiły mnie jedynie o to, aby napisała oświadczenie, że do tej pory nie otrzymałam ani decyzji, ani pieniędzy. Na zusowską infolinię też się nie mogę dodzwonić. Już nie wiem, do kogo mam się z tym problemem zwrócić – zaznacza matka nastolatka.

O to, czy ZUS może rozpatrywać wniosek o 500 plus przez kilka miesięcy, zapytaliśmy rzeczniczkę Małgorzatę Korbę. W jej zastępstwie odpowiedział Paweł Szkalej, rzecznik z województwa świętokrzyskiego. Poinformował nas, że przyczyn tak długiego rozpatrywania wniosku może być wiele. 

– Jeśli wniosek nie został zrealizowany automatycznie, tzn. że w składanych dokumentach system wychwycił błędy. Wtedy gdy nastąpi kontakt z ZUS (np. telefoniczny), prosimy od razu  korektę wniosku. Czasem rodzić odkłada sprawę i zwrot z jego strony następuje po miesiącu, czasem później i sprawa wtedy trwa długo – twierdzi Paweł Szkalej.

– Zdarzają się też sytuacje, w których rodzice dzwonią i mówią że wg PUE wszystko jest „OK”, a potem, gdy sprawa jest analizowana, okazuje się że, rodzic podał numer rachunku, który w między czasie zamknął. Są też przypadki błędów w imieniu bądź nazwisku – zaznacza i dodaje, że wszystkie takie sprawy trafiają do specjalnie powołanego centrum i tam, już ręcznie, są analizowane. – Wszystkie wnioski staramy się realizować jak najszybciej, by rodzice mogli otrzymać 500 plus, od razu z wyrównaniem jeśli takie przysługuje – kończy rzecznik ZUS.

CZYTAJ: Węglokoks zaczął sprzedaż węgla z importu. Tylko jeden punkt w kraju

               Jodek potasu ma być podawany dzieciom. Rodzice muszą wyrazić zgodę

               Ruszają wypłaty dodatku węglowego. Wiemy, kiedy będą przelewy

               Masz zbędny rower? Daj mu drugie życie i pomóż potrzebującym!

               Limity zużycia prądu. Sprawdź, czy się "załapiesz" na tańszy prąd

               Więcej pieniędzy i dłuższe urlopy. Rodziny zastępcze zyskają większe wsparcie


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama