To początek zmian, których celem jest zakończenie ery papierologii.
Oszczędności i wyzwania
Analizy przeprowadzone przez ekspertów z Obserwatorium.biz wskazują, że jeśli 90 proc. korespondencji administracji publicznej przyjmie formę elektroniczną, to oszczędności sięgną nawet ponad 2,3 mld zł rocznie. To dobra informacja, przeciwnie do rosnących zagrożeń związanych z bezpieczeństwem korespondencji.
W odpowiedzi na te obawy eksperci podkreślają potrzebę kampanii edukacyjnych prowadzonych przez administrację publiczną oraz dostawców usług, które pomogą wyjaśnić działanie systemu i rozwiać wątpliwości.
Rewolucja na lata
E-Doręczenia to innowacyjny sposób wymiany korespondencji, który ma zastąpić dotychczasowe listy polecone oraz inne formy korespondencji papierowej wersją elektroniczną.
Jak poinformował Portal Samorządowy, od 10 grudnia 2023 roku obowiązek korzystania z doręczeń elektronicznych będzie miało ponad 80 tys. urzędów: wszystkie organy administracji publicznej i samorządowej. Do posiadania adresu do doręczeń elektronicznych będą zobligowane także osoby wykonujące zawody zaufania publicznego, czyli m.in. notariusz czy adwokat, a także nowi przedsiębiorcy wpisani do KRS.
W kolejnych latach system będzie stopniowo rozszerzany na inne jednostki, aż do pełnej depapierologii w 2029 roku. Od października 2029 roku do systemu dołączą sądy i trybunały, komornicy, prokuratura (organy ścigania) i Służba Więzienna.
WARTO PRZECZYTAĆ:












![Spowodował śmiertelny wypadek. Uciekł z miejsca zdarzenia [VIDEO] Spowodował śmiertelny wypadek. Uciekł z miejsca zdarzenia [VIDEO]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-spowodowal-smiertelny-wypadek-uciekl-z-miejsca-zdarzenia-1764673560.jpg)





Napisz komentarz
Komentarze