Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 5 maja 2024 03:22
Reklama
Reklama

Umowa na budowę drogi łączącej E-30 z Portem Małaszewicze podpisana

W Starostwie Powiatowym w Białej Podlaskiej miało miejsce podpisanie umowy na długo oczekiwaną inwestycję – „Budowę i rozbudowę drogi łączącej europejski szlak drogowy E-30 z Portem Małaszewicze i linią kolejową E-20”. Wartość kontraktu opiewa na kwotę 96 930 992,80 zł.
Umowa na budowę drogi łączącej E-30 z Portem Małaszewicze podpisana
W Starostwie Powiatowym w Białej Podlaskiej podpisano umowę na „Budowę i rozbudowę drogi łączącej europejski szlak drogowy E-30 z Portem Małaszewicze"

Autor: Starostwo Powiatowe w Białej Podlaskiej (fb)

Umowę podpisano 10 stycznia. Inwestycję zaplanowano w formule "zaprojektuj i wybuduj". Jak poinformował starosta bialski Mariusz Filipiuk, wykonawcą inwestycji jest konsorcjum składające się z Przedsiębiorstwa Wielobranżowego „Budomex” Sp. z o.o. Biała Podlaska oraz Przedsiębiorstwa Budownictwa Drogowego „Tre-Drom” Sp. z o.o. Biała Podlaska.  Nadzór inwestorski pełnić ma Investcom Sp. z o.o. Biała Podlaska.

Budowa i rozbudowa dróg

Projekt obejmuje budowę od podstaw nowego odcinka drogi oraz rozbudowę istniejących odcinków dróg gminnych i wewnętrznych PKP. Droga na całym przebiegu będzie miała kategorię drogi powiatowej Klasy-Z (zbiorcza). Będzie to droga dla ruchu ciężkiego o szerokości pasa ruchu min. 2 na 3,5 m z utwardzonymi poboczami. W sąsiedztwie terminali intermodalnych będą miejsca postojowe, parkingi dla TIR-ów. Dodatkowo zaplanowano kanał technologiczny, urządzenia inżynieryjne, oznakowanie poziome i pionowe, odcinki ciągów pieszo-rowerowe, odcinki oświetlenia ulicznego, przebudowę linii energetycznych w celu wykonania infrastruktury drogowej, zjazdy i inne elementy infrastruktury drogowej.

Droga przebiegać będzie od Granicznego Punktu Odpraw Fitosanitarnych w Kobylanach (kolejowe przejście graniczne) do wiaduktu nad torem KWK, który obejmuje dojazd do drogi E-30. Długość odcinka to ok. 7100 metrów

Droga będzie obsługiwać 450 ha terenów
 

Projektowana droga obsługiwać będzie ok. 450 ha terenów przeznaczonych w Miejscowym Planie Zagospodarowania Przestrzennego pod tereny przemysłowe i usługowe. Z tego już zagospodarowanych infrastrukturą przemysłową jest ok. 290 ha. Poza tym obsłuży cztery funkcjonujące międzynarodowe terminale intermodalne: Agrostop, Adampol, PKP Cargo Terminale, Europort wpisane na listę terminali intermodalnych prowadzoną przez prezesa Urzędu Transportu Kolejowego. Ponadto projektowana droga obsługiwać będzie dwa budowane terminale intermodalne firmy Inbap i Container Terminal Mala oraz dwa projektowane przez PKP Cargo Terminale, a także jeden realizowany na terenie gminy Zalesie Terminal Intermodalny Aleksandra II.

Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od dnia podpisania umowy. Pozyskane dofinansowanie pochodzi z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama