Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 05:26
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska
Reklama

A2 na odcinku Swory - Biała Podlaska na ukończeniu

Odcinek Swory - Biała Podlaska jest ukończony w 93 proc. Jak informuje GDDKiA trwają tam prace wykończeniowe i mają być zrealizowane z końcem sierpnia. Pod koniec roku planowany jest natomiast przetarg na dwa odcinki A2 od Białej Podlaskiej do Dobrynia. Ostatni odcinek do Kukuryk, to na razie niewiadoma.
A2 na odcinku Swory - Biała Podlaska na ukończeniu
Odcinek Swory - Biała Podlaska jest ukończony w 93 proc. Jak informuje GDDKiA trwają tam prace wykończeniowe i mają być zrealizowane z końcem sierpnia

Źródło: GDDKiA

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przy okazji zakończenia robót na dwóch odcinkach A2 miedzy Mińskiem Mazowieckim a Siedlcami przekazała nowe informacje dotyczące postępu prac w innych punktach budowanej trasy. - Na odcinku A2 Swory – Biała Podlaska w toku są roboty wykończeniowe, montaż barier energochłonnych, roboty odwodnieniowe, brukarskie i humusowanie. Prowadzone są też prace związane z budową Obwodu Utrzymania Drogi – informuje GDDKiA. Tu zaawansowanie prac ocenia na 93 proc.  Jak informuje inwestor prace na tym odcinku mają się zakończyć do końca tego miesiąca. Tak mówią zapisy aneksu podpisanego przez GDDKiA z wykonawcą, wydłużające czas na ukończenie robót dla odcinka Swory – Biała Podlaska z terminem do końca sierpnia.

Między Siedlcami a Białą

Odcinek A2 w okolicach Białej Podlaskiej jest najszybciej realizowanym z czterech między Siedlcami a Białą.  Na odcinku Siedlce Południowe – Malinowiec prace wykonane są w 49 proc., od Malinowca do Łukowiska wykonano plan w 39 proc. a na trasie Łukowisko – Swory w 27 proc. - Zaawansowanie na każdym z odcinków jest różne. Wynika ono między innymi z terminu uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) – wyjaśnia GDDKiA i prezentuje postępy robót: - Od węzła Siedlce Południe do Swor, wykonawcy realizują prace drogowe związane z układaniem warstw konstrukcji drogi. Prowadzone są roboty przy obiektach mostowych, przebudowywana jest infrastruktura podziemna kolidująca z przebiegiem drogi.

Terminy zakończenia prac na tych odcinkach nie muszą być jednak takie, jak wynika z umów, bo jak informuje GDDKiA wykonawcy złożyli roszczenia. - Oczekują wydłużenia czasu na ukończenie prac lub dodatkowych środków finansowych. Jako powód podają przede wszystkim długotrwałą procedurę uzyskania decyzji ZRID. Terminy wynikające z podpisanych umów mogą zostać przesunięte w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji umowy nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły mu one prowadzenie robót – wyjaśnia GDDKiA.

Co z trasą do granicy?

Tymczasem trwają prace projektowe odcinków A2 od Białej Podlaskie do granicy z Białorusią. To trzy odcinki o łącznej długości 32 kilometrów. – Dla odcinków Biała Podlaska – Kijowiec oraz Kijowiec – Dobryń odcinków prowadzone jest postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji ZRID przez wojewodę lubelskiego – informuje GDDKiA.

W obu przypadkach swoje prace nad dokumentacją wykonuje obecnie Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie. - Na odcinku Biała Podlaska – Kijowiec RDOŚ analizuje raporty środowiskowe w ramach ponownej oceny oddziaływania drogi na środowisko. Na odcinku Kijowiec – Dobryń RDOŚ  zakończyła analizę i oczekujemy na przeprowadzenie przez wojewodę lubelskiego konsultacji społecznych przed wydaniem decyzji ZRID – relacjonuje inwestor. Zdaniem GDDKiA pod koniec tego roku mogą zostać ogłoszone przetargi na realizację tych dwóch odcinków.

Pozostaje ostatni z Dobrynia odo Kukuryk. To zaledwie 6.8 km trasy.  - Prace związane z trzecim odcinkiem zależne są od unormowania sytuacji geopolitycznej z Białorusią – brzmi informacja GDDKiA w kwestii prac na tym odcinku planowanym pod A2.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ja 11.08.2024 10:27
Szkoda, że GDDKIA nie podaje terminów otwarcia poszczególnych odcinków, a jedynie stopień zaawansowania prac.

czyt. 09.08.2024 13:22
aUTOSTRADA fa jj na: do czego są takie doły,(niby na wody), wybetonowane, z podjazdem dla samochodu, zamknięte, ogrodzone siatką. Gdyby trzeba było popilnować, to 2 z ka rabin , upilnuje ze 2-6 tysięcy. Kiedy woda, czy lód (u nas te doły puste są, suche przecież), to nawet 1straznik wystarczy. Są na obwodnicy (dojazdy "ślepe" i ogrodzone, na kolei obok bocznicy x 10 torów- Śidorka, tam co niewybuchy, niedalecko. Niech to ktoś objaśni, profesjonalnie, kto to projektuje? I Czy Nasze Wojsko WIe!?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama