Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 06:58
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska
Reklama

Chciały pomóc cioci. Straciły w sumie 5 tys. zł

Niemal 5 tysięcy złotych straciły dwie mieszkanki powiatu bialskiego, które uwierzyły, że członek ich rodziny potrzebuje pomocy w opłaceniu rachunku. W rzeczywistości sprawcy włamali się na konto na portalu społecznościowym, po czym podszywając się pod jego właścicielkę wysłali znajomym wiadomość z prośbą o pożyczkę. Pokrzywdzone przesłały oszustom kody BLIK.
Chciały pomóc cioci. Straciły w sumie 5 tys. zł
Schemat działania w obydwu przypadkach był taki sam. Za pomocą komunikatora internetowego otrzymały wiadomość z prośbą o opłacenie zakupów internetowych

Autor: KMP Biała Podlaska

Jak informuje nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla, z KMP w Białej Podlaskiej, wczoraj - 12 sierpnia, do bialskiej komendy zgłosiły się dwie mieszkanki powiatu pokrzywdzone działaniem oszustów. 

- Schemat działania w obydwu przypadkach był taki sam. Za pomocą komunikatora internetowego otrzymały wiadomość z prośbą o opłacenie zakupów internetowych. Były przekonane, że korespondują z członkiem rodziny. Powodem prośby o pomoc miała być awaria banku - mówi oficer prasowy.

Dodaje, że w przypadku 25-latki, kobieta po wysłaniu pierwszego kodu zwróciła uwagę na jego wysokość, postanowiła więc zadzwonić do cioci. Ta jednak nie odebrała telefonu, po chwili prosząc o kolejny kod, gdyż zapomniała dodać coś do koszyka pierwszym razem. Twierdziła, że odda zapłacone pieniądze tego samego dnia.

- Niestety pokrzywdzona uwierzyła, podając drugi kod. Podczas działalności oszustów straciła łącznie ponad 3 tys. zł. W przypadku drugiej pokrzywdzonej kwota opłaconego kodu wyniosła 1500 zł - podaje nadkom. Barbara Salczyńska-Pyrchla. 

Wskazuje, że kiedy pokrzywdzonym udało się skontaktować z właścicielką konta okazało się, że nie ma ona nic wspólnego z przesłaniem wiadomości. Niestety było to już po przekazaniu gotówki. Wówczas sprawę zgłosiły na policję. - Ustalamy wszystkie okoliczności oraz apelujemy o rozwagę przy przekazywaniu kodów do transakcji internetowych - podkreśla nadkomisarz.

- Przestrzegamy przed oszustami działającymi taką metodą. W przypadku otrzymania prośby o pożyczkę czy pomoc w opłaceniu rachunku nie należy działać pochopnie i w emocjach. Pamiętajmy, aby takie wiadomości weryfikować i przed dokonaniem transakcji upewnić się, czy jej nadawcą rzeczywiście jest nasz znajomy. Najlepiej jest zadzwonić do osoby, która rzekomo potrzebuje naszej pomocy - zaznacza nadkomisarz Barbara Salczyńska-Pyrchla.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama