Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 07:18
Reklama
Reklama
Reklama

Straciła 10 tys. zł przez fałszywych bankierów

Prawie 10 tysięcy złotych straciła 34-latka, z którą kontaktowały się rzekomi pracownicy banków. Zmanipulowana przez oszustów kobieta chcąc uchronić swoje oszczędności wpłaciła je na wskazane przez nich konto. Mimo zapewnień pieniądze już do niej nie wróciły.
Straciła 10 tys. zł przez fałszywych bankierów
Tym razem ofiarą oszustów padła 34-letnia mieszkanka Łukowa

Autor: KPP Łuków

Jak informuje asp. szt. Marcin Józwik, z KPP w Łukowie, tym razem ofiarą oszustów padła 34-letnia łukowianka. - Pokrzywdzona poinformowała mundurowych, że skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna, przedstawiający się jako pracownik jednego z banków. Twierdził, że na jej dane został złożony wniosek kredytowy, który należy zweryfikować. Kobieta stwierdziła, że nie jest klientem tego banku, że w innym posiada swoje konto. Wówczas dowiedziała się, że najprawdopodobniej to z jej banku „wyciekły” dane umożliwiające zaciągnięcie kredytu - mówi oficer prasowy. 

Dodaje, że w międzyczasie 34-latka otrzymała sms-a z imieniem, nazwiskiem i numerem pracownicy centrali „jej” banku. Już po chwili zadzwoniła do niej ta kobieta. Instruując ją o konieczności zabezpieczeń, przełączyła rozmowę do działu technicznego. - Pracownik tej komórki bankowej mówił, że dla bezpieczeństwa finansów 34-latka ma zrealizować „zdublowany przelew”. Zapewniał przy tym, że natychmiast automatycznie cała kwota zostanie zwrócona na jej konto. Nie podejrzewając podstępu 34-latka zrealizowała dwa przelewy na wskazane jej konto. Niestety wpłacone tam prawie 10 tysięcy złotych nie wróciły na jej konto. Wówczas 34-latka domyśliła się, że padła ofiarą oszustów i zgłosiła sprawę policjantom - przekazuje asp. szt. Marcin Józwik.

- Kolejny raz apelujemy o szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami proponującymi świadczenie jakichkolwiek usług finansowych lub bankowych. Uważajmy również na przestępców, którzy podszywają się pod pracowników banku. Jeżeli dzwoni do ciebie osoba, która twierdzi, że pracuje w banku i przekonuje, że ktoś próbował zalogować się na twoje konto, zlecił z twojego konta przelew lub próbował wziąć pożyczkę na twoje dane, namawia do wzięcia kredytu i przekonuje, że bierzesz udział w tajnej akcji, bądź ostrożny, bo  to może być próba oszustwa. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą, która podaje się za pracownika banku, koniecznie rozłącz się i osobiście lub telefonicznie skontaktuj się ze swoim bankiem - przestrzega asp. szt. Marcin Józwik.

CZYTAJ TEŻ: 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama