Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 09:09
Reklama
Reklama
Reklama

Przedstawiciele "Słowa Podlasia" spotkali się z uczniami "ekonomika"

Redaktor naczelny „Słowa Podlasia”, Piotr Pyrkosz oraz dyrektor Biura Reklamy tygodnika, Joanna Olęcka, odpowiadając na zaproszenie nauczycieli Zespołu Szkół Ekonomicznych nr 1 im. w Białej Podlaskiej, spotkali się z młodzieżą. Opowiedzieli uczniom klas II, III i IV o pracy redakcji i biura reklamy oraz o zagrożeniach związanych z fake newsami.
Przedstawiciele "Słowa Podlasia" spotkali się z uczniami "ekonomika"
Prelekcja pod nazwą „Prawda-postprawda-nieprawda” odbyła się 11 kwietnia

Źródło: Słowo Podlasia

Prelekcja pod nazwą „Prawda-postprawda-nieprawda” odbyła się 11 kwietnia. Piotr Pyrkosz dzielił się z młodzieżą swoim bogatym doświadczeniem zawodowym, przybliżając uczniom specyfikę pracy dziennikarza i redaktora. Mówił o procesie tworzenia informacji – od pomysłu, poprzez research, zbieranie materiałów, aż po ostateczną publikację. Nie zabrakło refleksji nad rolą lokalnej prasy w kształtowaniu opinii publicznej i dokumentowaniu życia społeczności. Szczególną uwagę redaktor naczelny poświęcił kwestii rzetelności dziennikarskiej i odpowiedzialności za publikowane treści. Podkreślał znaczenie weryfikowania informacji i unikania fake newsów, które w dzisiejszym cyfrowym świecie stanowią poważne wyzwanie.

Joanna Olęcka z kolei przybliżyła uczniom kulisy pracy w dziale reklamy gazety. Wyjaśniła, jak ważna jest współpraca między redakcją a działem marketingu, oraz jak tworzone są skuteczne kampanie reklamowe, które wspierają funkcjonowanie medium. Mówiła również o etyce w reklamie i o tym, jak ważne jest budowanie zaufania klientów.

Uczniowie klas II, III i IV wysłuchali prelekcji z zaciekawieniem. Fot. Słowo Podlasia

Jednym z kluczowych punktów spotkania była dyskusja na temat "fake newsów" i ich wpływu na społeczeństwo. Prelegenci zwrócili uwagę na zagrożenia płynące z nieprawdziwych informacji, uczulając młodzież na krytyczne podejście do treści, z którymi spotykają się w Internecie i mediach społecznościowych. Podkreślali, jak ważne jest weryfikowanie źródeł i świadome korzystanie z informacji. 

– Skupiliśmy się na opowiadaniu o fake newsach z naciskiem na rolę sztucznej inteligencji w powstawaniu fake'owych wiadomości, obrazów oraz przekazów wideo – mówi Joanna Olęcka. – Zwróciliśmy też uwagę na to, że nieprawdziwe informacje mogą być źródłem hejtu i, poza ogólnymi konsekwencjami, mogą mieć bardzo poważne następstwa dla jednostki, zwłaszcza jeśli to młody człowiek – podkreśla dyrektor Biura Reklamy „Słowa Podlasia”.

Prelegenci podawali przykłady, jak fake newsy potrafią kreować rzeczywistość, opowiadali o wykorzystaniu fake newsów i propagandzie fałszywej wiadomości na przykładzie wojny w Ukrainie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama