Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 06:38
Reklama
Reklama
Reklama
PKP PLK modernizuje tory i przystanki

Inwestycje na kolejowej trasie Łuków–Radom. Ma być szybciej, ciszej i bezpieczniej

PKP PLK modernizuje linię kolejową między Łukowem a Radomiem. Pasażerowie zyskają nowe perony, a pociągi towarowe pojadą szybciej. Inwestycje za ponad 90 mln zł netto realizowane są z dofinansowaniem z Krajowego Planu Odbudowy.
Inwestycje na kolejowej trasie Łuków–Radom. Ma być szybciej, ciszej i bezpieczniej
Nowe perony w Borowinie i Hordzieżce zostały zaprojektowane z myślą o komforcie i dostępności pasażerów

Źródło: PKP PLK

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzi szeroko zakrojoną modernizację na linii kolejowej nr 26, łączącej Łuków z Radomiem Głównym. Prace, obejmujące wymianę torów, modernizację peronów oraz poprawę bezpieczeństwa na przejazdach, mają na celu zwiększenie prędkości pociągów oraz komfortu podróży. Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 90 mln zł netto, a środki pochodzą z Krajowego Planu Odbudowy (KPO).

Modernizacja linii kolejowej nr 26 to kluczowa inwestycja, która znacząco poprawi jakość podróży i zwiększy możliwości przewozu towarów. Dzięki funduszom z Krajowego Planu Odbudowy realizujemy kompleksowe prace, które przełożą się na bezpieczniejszą, szybszą i niezawodną kolej w regionie – informuje Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP PLK.

Na 25-kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem wymieniono już tor, co pozwoliło pociągom towarowym na osiągnięcie prędkości do 100 km/h (wcześniej 80 km/h). Realizowane są również prace na peronach w Borowinie i Hordzieżce, które zostaną ukończone do końca września. Nowe obiekty, o długości 150 metrów, ułatwią wsiadanie i wysiadanie dzięki podwyższonej konstrukcji i będą wyposażone w wiaty, tablice informacyjne oraz energooszczędne oświetlenie LED.

- Nowe perony w Borowinie i Hordzieżce, podobnie jak ten budowany w Zajezierzu, zostały zaprojektowane z myślą o komforcie i dostępności pasażerów. Wyższa konstrukcja i nowoczesne wyposażenie, w tym wiaty i oświetlenie LED, ułatwią wsiadanie i wysiadanie, a także zapewnią przyjemne warunki oczekiwania na pociąg – dodaje Anna Znajewska-Pawluk.

Dodatkowo poprawiane jest bezpieczeństwo na 10 przejazdach kolejowo-drogowych. Nowa nawierzchnia drogowa i kolejowa oraz montaż sygnalizacji świetlnej w Borowinie i Hordzieżce podniosą poziom bezpieczeństwa dla wszystkich uczestników ruchu. Zasadnicze prace na tym odcinku, realizowane przez Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe, o wartości 67 mln zł netto, mają zakończyć się w pierwszym kwartale 2026 roku.

CZYTAJ TEŻ:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama