15 marca obchodzimy światowy dzień konsumenta. Według statystyk co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika. – W ciągu 10 ostatnich lat rzecznicy konsumentów udzielili 4,5 mln porad. Jeżeli porównamy to do liczby mieszkańców Polski, to okazuje się, że co ósmy Polak skorzystał już z porady rzecznika. Mamy prawo do bezpłatnej pomocy prawnej już od ponad 20 lat – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
14 marca, w centrum handlowym przy ul. Sidorskiej miejski rzecznik praw konsumenta Jolanta Marczuk oraz powiatowy rzecznik praw konsumenta Ewa Tymoszuk udzielały darmowych porad każdemu, kto wyraził taką potrzebę. – Tego typu akcje nabierają rozpędu. Robimy to głównie w celach edukacyjnych, wiele osób nawet nie wie o takiej instytucji jakim jest rzecznik konsumenta, na pewno parę osób przyszło tutaj chociażby z czystej ciekawości, a kilka z konkretnymi problemami i dokumentami, z nieuwzględnionymi reklamacjami – informuje Ewa Tymoszuk.
Instytucja rzecznika konsumentów działa w Polsce od 1 stycznia 1999 r. Wtedy weszła w życie ustawa zmieniająca niektóre przepisy określające kompetencje organów administracji publicznej w związku z reformą ustrojową państwa. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów z okazji 20-lecia istnienia funkcji rzeczników konsumentów wyróżnił, 13 marca, 30 rzeczników z całej Polsce. Wśród nagrodzonych znalazła się Ewa Tymoszuk.
Cały artykuł przeczytacie w najnowszym numerze i e-wydaniu Słowa Podlasia, nr 12
Napisz komentarz
Komentarze