Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
czwartek, 18 kwietnia 2024 20:43

Jak wykorzystać pozycjonowanie w promocji lokalnej firmy?

Konkurencja wśród lokalnych firm może być równie dynamiczna, co na rynku ogólnopolskim. Ograniczona baza klientów oraz specyfika usług adresowanych do lokalnego odbiorcy, wymagają od miejscowych przedsiębiorców zdecydowanych i skutecznych działań promocyjnych. Wartościowym wsparciem w wymagającej walce o klienta okazuje się SEO, czyli pozycjonowanie stron internetowych.
  • 26.04.2021 12:00
  • Autor: Grupa Tipmedia
Jak wykorzystać pozycjonowanie w promocji lokalnej firmy?

Lokalne pozycjonowanie stron – co to takiego?

Podobnie jak globalne przedsiębiorstwa i największe sklepy internetowe, również niewielkie biznesy powinny dbać o skuteczną promocję w sieci. Samo stworzenie strony www to jednak zbyt mało, by pozyskać klientów z miasta, osiedla lub dzielnicy. Szansą na rozwój i efektywną promocję online jest lokalne pozycjonowanie w wyszukiwarkach, czyli działania, skupione na budowaniu popularności marki wśród lokalnych użytkowników internetu.

Podstawową różnicą pomiędzy działaniami SEO na dużą skalę a pozycjonowaniem regionalnym jest skupienie się na słowach kluczowych związanych z danym terenem. Dla przedsiębiorstwa świadczącego usługi remontowe na warszawskim Ursynowie istotna będzie widoczność na frazy takie jak:

- „remonty Warszawa Ursynów”,

- „usługi budowlane Warszawa”,

- „firma remontowa Ursynów”,

oraz inne zapytania, najczęściej wybierane przez mieszkańców tej dzielnicy, poszukujących dobrej firmy remontowej. Nie zmienia się natomiast zakres działań specjalistów SEO. Podobnie jak przy pozycjonowaniu ogólnopolskim wykorzystują oni linkowanie, przeprowadzają techniczną optymalizację serwisu, pozyskują unikalny i zgodny ze standardami SEO content.

Jakie zalety ma lokalne pozycjonowanie stron www?


 

Promocja marki przez pozycjonowanie w Google zapewnia miejscowym przedsiębiorcom szereg wymiernych korzyści. Przede wszystkim, SEO w ujęciu lojalnym jest znacznie tańsze od kampanii prowadzący na skalę ogólnokrajową. Wynika to z mniejszej ilości i konkurencyjności poszczególnych fraz. Kolejną zaletą będzie oczywiście szybsze uzyskiwanie efektów. Podczas gdy na pierwsze rezultaty pozycjonowania na rynku ogólnopolskim przychodzi czekać minimum kilka miesięcy, lokalne SEO może skutkować wzrostem pozycji już po paru tygodniach. Pozostałe walory promocji w wyszukiwarkach to m.in.:

- budowanie pozycji marki na lokalnym rynku,

- zwiększenie rozpoznawalności i zaufania do firmy,

- szansa na wypracowanie przewagi konkurencyjnej,

- kreowanie nowoczesnego, eksperckiego wizerunku,

- długoterminowy efekt kampanii,

- możliwość docierania z ofertą do precyzyjnie określonej grupy docelowej.

Jak zacząć pozycjonowanie lokalnej firmy?

Prowadzisz mały biznes na terenie miasta, dzielnicy lub powiatu i chcesz budować silną markę dzięki SEO? Zacznij od wyboru profesjonalnej agencji, wykonującej lokalne pozycjonowanie. Praktyka pokazuje, że najlepszym rozwiązaniem będzie współpraca z jedną z topowych firm SEO w kraju, np. wrocławską agencją Artefakt.

Zaletą współpracy z dużymi agencjami interaktywnymi jest wielowymiarowe wsparcie, jakim otaczają one swoich Klientów. Jeśli chodzi o lokalne pozycjonowanie stron www Artefakt posiada zespół doświadczanych specjalistów, mających na swoim koncie szereg udanych kampanii. W dobie rosnącej konkurencji w wynikach wyszukiwania warto ufać tym, którzy od lat działają na rynku i wiedzą, jak z sukcesami pozycjonować serwisy niewielkich firm.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

Materiał Partnera