Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 5 maja 2024 04:10
Reklama
Reklama

Media bez wyboru. List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych

Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego „składką”, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media.
Media bez wyboru. List otwarty do władz Rzeczypospolitej Polskiej i liderów ugrupowań politycznych

 

Wprowadzenie go będzie oznaczać:

  1. osłabienie, a nawet likwidację części mediów działających w Polsce, co znacznie ograniczy społeczeństwu możliwość wyboru interesujących go treści;
  2. ograniczenie możliwości finansowania jakościowych i lokalnych treści. Ich produkcja daje obecnie utrzymanie setkom tysięcy pracowników i ich rodzinom oraz zapewnia większości Polaków dostęp do informacji, rozrywki oraz wydarzeń sportowych w znaczącej mierze bezpłatnie,
  3. pogłębienie nierównego traktowania podmiotów działających na polskim rynku medialnym, w sytuacji, gdy media państwowe otrzymują co roku z kieszeni każdego Polaka 2 mld złotych, media prywatne obciąża się dodatkowym haraczem w wysokości 1 mld zł;
  4. faktyczne faworyzowanie firm, które nie inwestują w tworzenie polskich, lokalnych treści kosztem podmiotów, które w Polsce inwestują najwięcej. Według szacunków, firmy określane przez rząd jako „globalni cyfrowi giganci” zapłacą z tytułu wspomnianego haraczu zaledwie ok. 50 - 100 mln zł w porównaniu do 800 mln zł, jakie zapłacą pozostałe aktywne lokalnie media. 

Skandaliczne jest również niesymetryczne i selektywne obciążenie poszczególnych firm. Dodatkowo niedopuszczalna w państwie prawa jest próba zmiany warunków koncesyjnych w okresie ich obowiązywania.

Jako media działające od wielu lat w Polsce nie uchylamy się od ciążących na nas obowiązków i społecznej odpowiedzialności. Co roku płacimy do budżetu Państwa rosnącą liczbę podatków, danin i opłat (CIT, VAT, opłaty emisyjne, organizacje zarządzające prawami autorskimi, koncesje, częstotliwości, decyzje rezerwacyjne, opłata VOD itd.). Własną działalnością charytatywną wspieramy też najsłabsze grupy naszego społeczeństwa. Wspieramy Polaków, jak i rząd w walce z epidemią, zarówno informacyjnie, jak i przeznaczając na ten cel zasoby warte setki milionów złotych.

Zdecydowanie sprzeciwiamy się więc używaniu epidemii, jako pretekstu do wprowadzenia kolejnego, nowego, wyjątkowo dotkliwego obciążenia  mediów. Obciążenia trwałego, które przetrwa epidemię Covid-19.

Sygnatariusze listu: Agencja Wydawnicza AGARD Ryszard Pajura; Agora S.A., AMS S.A., Bonnier Business, Burda Media Polska, CANAL+, Dziennik Trybuna Dziennik Wschodni, Edipresse Polska, Eleven Sports Network sp. z o.o., Gazeta Radomszczańska, Gazeta Żoliborza, Green Content sp. z o.o., Gremi Media S.A., Grupa Eurozet, Grupa Interia.pl sp. z. o.o., Grupa Radiowa Agory sp. z o.o., Grupa RMF, Grupa Wirtualna Polska ,Grupa ZPR,Helios S.A.,Infor Biznes,Kino Polska TV S.A.,Lemon Records sp. z o.o.,Marshal Academy, Music TV sp. z o.o., Muzo.fm sp. z o.o., naTemat.pl, OKO.press, Polityka, Polska Press Grupa Ringier Axel Springer Polska, STAVKA sp. z o.o., Superstacja sp. z o.o., Telewizja Polsat sp. z o.o., Telewizja Puls sp. z o.o., Telewizja Regionalna TVT, TIME S.A.,, TV Spektrum sp. z o.o., TVN S.A.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Janek 11.02.2021 06:15
#mediabezhonoru Tak to chyba leciało :) Nie sądzę, żeby Jęk Podlasia łapał się na ten podatek, no chyba, że jest częścią większej grupy...

old 10.02.2021 22:00
Dobra decyzja naszego rządu. I po co to poparcie ? Lokalne media takie jak ,,Słowo,, płacić podatków nie będą, a zagraniczni potentaci tacy jak Google, Facebok i inni co nas obchodzą, czy tam antypolskie jak TVN i inne Agory. Czekam też na opodatkowanie Supermarketów i nijak doczekać się nie mogę.

czat 10.02.2021 14:49
Nich płaca , a nie płaczą . Podatki z reklam wiekszosci wyjezdzaja za garnice i tyle z tego ma panstwo co to jest 15%. Zarabią miliony . Chca byc w POLSCE to niech sie dokladaja do kutury zdowia idt. Koniec tej wolnej amerykanki . Tak samo zrobic z marketami .Pięc lat mija i wchodzi inna nazwa po to tylko zeby nie płacic podatku w Polsce.

Wic 10.02.2021 14:37
To Słowo Podlasia też nie jest Polskie tylko czarno białe.

Dog 10.02.2021 14:28
Brawo PiS...trzepać te obce media, może wyniosą się z Polski.

Aga 10.02.2021 14:16
Przypomina mi to sytuację z dzieciństwa gdy zamiast teleranka był generał. Też czarno-biały. Wiadomo, że tzw. duże media mają teraz o co walczyć, bo ich przychody z reklam są wielomilionowe. Więc dla nich stawka jest wysoka. Wysokie jest też rozdawnictwo w tym kraju a gdzieś przecież źródło finansowania dla tych działań trzeba znaleźć. Ponieważ konsekwentnie w tym kraju się w nic nie inwestuje - to najprostszy sposób obłożyć kogo się da podatkiem. Podatki, cukrowe, mocowe, na psa, kota... Od teściowej i od zmęczenia materiału chyba tylko brakuje. Zastanawiam się czy tak jak aborcja czy pedofilia to "wolne media" nie okażą się tematem zastępczym?

czyt 10.02.2021 12:28
Właśnie byłem na PlWolności: stan chodników TRAGICZNY, podobnie w GminieBiała z ulicami i drogami: 3tygodniowy lud, nie sypany piaskiem, a WY jakieś BZDETNE protesty lansujecie? Podatki płaci się od pieniedzy, które się MA, więc o co protest>? Nie dopuściliście konkurencji, a komentarze są MASOWO moderowane, teraz zaś jakieś płacze. To nie tragedia, to SKUTKI.

D4L 10.02.2021 10:37
Dołącz się do protestu - publikuj artykuły protestując. Logic

Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama