Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 08:49
Reklama
Reklama
Reklama

„Dobry Start” tylko przez internet

Są zmiany w programie "Dobry Start 300+". Od tego roku wypłaty świadczenia na wyprawkę szkolną przelewane są tylko na rachunek bankowy, a wnioski można składać jedynie elektroniczne. 
„Dobry Start” tylko przez internet

Autor: fot. pixabay.com/poglądowe

Wnioski można składać do 30 listopada tylko przez internet, za pomocą: Platformy Usług Elektronicznych ZUS (PUE), portalu Emp@tia albo serwisu bankowości elektronicznej. – Jesteśmy gotowi do obsługi programu. Na PUE stworzyliśmy specjalny kreator wniosków – informuje prezes ZUS, prof. Gertruda Uścińska.

ZUS wypłaci świadczenie „Dobry Start” tylko na rachunek bankowy wskazany przez rodzica. Jeśli wniosek wpłynie do końca sierpnia, to rodzic otrzyma 300+ najpóźniej 30 września. Jeżeli wpłynie później, to świadczenie trafi do uprawnionego w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Osobom, które będą potrzebowały pomocy w złożeniu elektronicznego wniosku o 300+, zapewni ją w swoich placówkach ZUS. Jego pracownicy pojawią się również w wybranych jednostkach terenowych KRUS, Poczty Polskiej i urzędach gmin.

Świadczenie przysługuje na uczniów szkół podstawowych, liceów, szkół policealnych oraz innych placówek edukacyjnych do ukończenia przez nich 20 roku życia, a w przypadku uczniów z niepełnosprawnościami – do ukończenia 24 lat. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama