Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 6 grudnia 2025 00:46
Reklama
Reklama
Reklama

Kolejne sieci chcą skorzystać z ostatniej szansy i otwierają sklepy w niedziele

Powoli zbliża się zaostrzenie przepisów dotyczących niedziel niehandlowych. Dwie kolejne, duże sieci sklepów właśnie podjęły decyzje, że otworzą swoje placówki w takie dni. Mają być punktami pocztowymi.
Kolejne sieci chcą skorzystać z ostatniej szansy i otwierają sklepy w niedziele

Autor: iStock

W parlamencie trwają prace nad zmianą przepisów, które dziś są powszechnie obchodzone. Sieci handlowe (już 20) zawierają porozumienia z operatorami pocztowymi i w taki sposób w ich sklepach można nadać lub odebrać paczkę. To jeden z wyjątków, przewidzianych w prawie, pozwalających na działanie w niedziele niehandlowe. Tak zrobiła już np. Biedronka, Lidl, Kaufland...

Politycy chcą to ukrócić i takie wybiegi będą mogły być stosowane jeszcze kilka miesięcy. Według projektu zmian w prawie, w dni bez handlu będą mogły być czynne tylko te punkty, których działalność pocztowa stanowi przynajmniej 50 procent całej.

Tymczasem dwie kolejne sieci sklepów podjęły decyzje o otworzeniu swoich placówek w dni z zakazem handlu. Carrefour już testował to rozwiązanie i właśnie ogłosił, że będzie handlował w niedzielę w 129 z 250 własnych placówek. „W przypadku pracy w niedziele niehandlowe nasza sieć zaoferowała swoim pracownikom testowanych sklepów dobrowolność pracy, a także z tytułu wykonywania pracy w niedziele niehandlowe, oprócz wynagrodzenia za pracę, otrzymają oni dodatek za każdą godzinę pracy w niedziele w kwocie stanowiącej równowartość 30 proc. stawki godzinowej wynikającej z minimalnego wynagrodzenia za pracę, określonego w ustawie o minimalnym wynagrodzeniu za pracę.” - poinformowała portal wiadomoscihandlowe.pl przedstawicielka sieci, Izabella Rokicka.

Kolejną marką, która zdecydowała się na ten krok jest Aldi. Jego placówki będą w niedziele otwarte w godzinach 10-17:30. 12 i 19 grudnia czas pracy został wskazany na godz. 9-20. „Analizy handlu pokazują, że klienci zaczynają planować zakupy w niedzielę i wiedzą już, że mają swobodę wyboru dnia, kiedy mogą wybrać się do sklepu zarówno po zakupy, jak i po usługi dodatkowe. Aldi jako sklep codziennych zakupów, chce być dostępny dla swoich konsumentów wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Nasi klienci również powinni mieć dostęp do swoich ulubionych produktów 7 dni w tygodniu.” - komentuje dla portalu Radosław Kozyrski, dyrektor obszaru organizacji sprzedaży sieci.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama