Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
poniedziałek, 6 maja 2024 10:31
Reklama
Reklama

Uczniowie osiągają sukcesy, a szkoła czeka na remont

Bieżący rok szkolny okazał się zdecydowanie najlepszym w historii kodeńskiego gimnazjum jeśli chodzi o wyniki egzaminów gimnazjalnych. Samorząd zdecydował postawić na edukację i poprawić warunki nauczania panujące w szkole. Projekt otrzymał już pozytywną ocenę formalną.
Uczniowie osiągają sukcesy, a szkoła czeka na remont

Autor: UG Kodeń

Jak podkreśla wójt Jerzy Troć budynek Zespołu Placówek Oświatowych w Kodniu od 50 lat nie przechodził remontu. – W fatalnym stanie jest centralne ogrzewanie, zimową pora dzieci niestety tam marzną, instalacja elektryczna również jest do wymiany – wylicza wójt. Działania obejmowałyby również modernizację obejścia wokół placówki.

Projekt "Poprawa warunków nauczania w gminie Kodeń" został już pozytywnie zaopiniowany przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego pod względem formalnym. – Czekamy teraz na ocenę merytoryczną. Jeżeli projekt ją przejdzie, to wewnątrz szkoły udałoby nam się zrobić kapitalny remont – dodaje Troć.

– Wartość projektu wynosi 1,9 mln zł, przy czym kwota dofinansowania to 1,6 mln zł. Alokacja przeznaczona na konkurs jest troszkę mniejsza niż suma projektów, które przeszły ocenę formalną, ale mamy spore szanse, więc mam nadzieję, że uda nam się otrzymać dofinansowanie – mówi Mariusz Zańko, sekretarz gminy.

Tymczasem szkoła, nauczyciele i przede wszystkim uczniowie świętują doskonałe wyniki. – Trzeba powiedzieć śmiało i się pochwalić, że wyniki egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w roku bieżącym są zdecydowanie najlepsze w historii kodeńskiego gimnazjum, czyli od 1999 roku, kiedy powstało. W tym roku te wyniki są rewelacyjne – mówi Jacek Malarski, dyrektor Gimnazjum im. Jana Sapiehy w Kodniu.

Porównując wyniki uczniów z gimnazjum w Kodniu z innymi, wszędzie są one wyższe niż średnie wyniki, które uzyskali uczniowie z wiejskich gimnazjów, za wyjątkiem rosyjskiego (ale na poziomie podstawowym wyżej niż w wielkich miastach), są także wyższe niż uczniów z małych i średnich miast, natomiast z języka polskiego oraz z przedmiotów przyrodniczych lepsze od tych, jakie osiągnęli uczniowie z miast dużych.

Więcej w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa nr 27.

(sb)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama