Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 10 maja 2024 22:18
Reklama
Reklama

Zachwycali się Wenecją i szlifowali język włoski

Dwudziestu ośmiu uczniów z klasy drugiej i trzeciej LO Zespołu Szkół im. Władysława Reymonta w Małaszewiczach wraz z opiekunami wzięło udział w projekcie Erasmus+. Projekt realizowany był w włoskiej miejscowości Cattolica, położonej na wybrzeżu Morza Adriatyckiego, 25 km od znanego nadmorskiego kurortu Rimini w regionie Emilia-Romania. Dla większości uczniów był to pierwszy wyjazd do tego słynącego z pięknych widoków i wspaniałej architektury kraju.
Zachwycali się Wenecją i szlifowali język włoski
Dwudziestu ośmiu uczniów z klasy drugiej i trzeciej LO Zespołu Szkół im. Władysława Stanisława Reymonta w Małaszewiczach wraz z opiekunami wzięło udział w projekcie Erasmus+

Autor: archiwum Zespołu Szkół W. Reymonta w Małaszewiczach

Wyprawa okazała się być niezwykle atrakcyjna dla młodzieży. W programie znalazły się zajęcia językowo-kulturoznawcze, wycieczki edukacyjne i rekreacyjne oraz liczne śródziemnomorskie atrakcje. Licealiści mieli okazję zapoznać się z historią Włoch. Młodzież poznawała lokalną kulturę i tradycje śródziemnomorskiego regionu Europy. Wyruszała na krótkie wycieczki do pobliskich miejscowości, takich jak Gabicce Monte. To niezwykle urokliwe miejsce zlokalizowane na wzgórzu, które schodzi w kierunku Adriatyku – mówi dyrektor szkoły Robert Wieczorek

Licealiści zwiedzili San Marino

Dodaje, że innym kierunkiem licealistów z Małaszewicz była jedna z dwóch włoskich enklaw, czyli San Marino. – Młodzież zapoznała się tam z historią i najważniejszymi zabytkami tego małego państwa-miasta, m.in. La Rocca o Guaita, czyli XI-wieczną fortecą, która wieńczy długi grzbiet góry Titano – przekazuje dyrektor. 

Jednym z założeń projektu było doskonalenie umiejętności językowych.  fot. archiwum Zespołu Szkół im. W. Reymonta

Wyjaśnia, że kolejnym punktem wyprawy na turystycznej mapie był, znany również w Polsce, nadmorski kurort Rimini.

 – To tu można było zobaczyć starówkę pełną budynków noszących ślady panowania starożytnych Rzymian, klimatyczne knajpki oraz kręte wąskie uliczki. Swój pobyt w tym mieście młodzież rozpoczęła od przejścia przez jeden z najbardziej rozpoznawalnych zabytków tego miasteczka: Łuk Augusta – będący łukiem triumfalnym, wyznaczającym krańcowy punkt starożytnej drogi via Flaminia. Ponadto uczniowie zobaczyli Most Tyberiusza z I w. n. e. oraz XV-wieczną świątynię Tempio Malatestiano, a także ruiny Rzymskiego Amfiteatru z II w. n. e. – wymienia Robert Wieczorek. 

Wskazuje, że w ramach programu kulturowego odbywały się także całodzienne wyjazdy krajoznawcze do wyjątkowych miejsc, np. do Wenecji. Licealiści zwiedzili najważniejsze i najbardziej znane obiekty: Canal Grande, Plac i Bazylikę Świętego Marka, Pałac Dożów, Dzwonnicę. Most Rialto oraz Kościół San Zaccaria. 

Młodzież z LO w Małaszewiczach w Bolonii

Drugim, znanym ze swojego słynnego uniwersytetu miastem eksplorowanym przez młodzież była Bolonia. Tutaj oprócz degustacji pysznych serów, wędlin i lodów, uczniowie zobaczyli Plac Maggiore z majestatycznym Palazzo del Podesta oraz Bazyliką San Petronio i Plac Neptuna. Ostatnią turystyczną atrakcją kulturoznawczą było zwiedzanie miasteczka Gradara z monumentalnym średniowiecznym zamkiem obronnym Castello di Gradara. 

Jednym z założeń projektu było doskonalenie umiejętności językowych. Okazją do praktycznego posługiwania się językiem były gry miejskie w Cattolica, gdzie należało znaleźć hotele spełniające konkretne wymagania, a następnie zapytać w recepcji o ceny pokoi hotelowych. W Wenecji trzeba było odnaleźć zabytki zaznaczone na mapie miasta. Młodzież uczestniczyła również w zajęciach językowych w szkole średniej w Pesaro. Licealiści poznali infrastrukturę szkoły: laboratoria, warsztaty i pracownie, w których uczy się włoska młodzież. Społeczność uczniowska i nauczyciele, okazali się bardzo przyjaźnie nastawieni do gości z Polski. Chętnie dzielili się opowieściami o swojej placówce. Podczas całego pobytu we włoskiej szkole naszej młodzieży towarzyszył wyjątkowy uczeń – Polak kształcący się w tamtejszej placówce. W ramach zajęć językowych licealiści zostali podzieleni na trzy grupy i wspólnie z włoskimi rówieśnikami mieli stworzyć prezentacje dotyczące swojego pobytu w Italii – przekazuje dyrektor.

Informuje też, że uczniowie wraz z opiekunami uczestniczyli w obchodzonym w północnych Włoszech święcie wyzwolenia Mediolanu, Turynu i innych miast na północy Italii spod nazizmu i faszyzmu w 1945 r. Na koniec oficjalnych obchodów licealiści mieli możliwość poznać władze miasta oraz kombatantów.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama