Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 5 maja 2024 19:53
Reklama
Reklama

Najmniej za zakupy zapłacimy... To nie Lidl i nie Biedronka

Najtańszymi sklepami nie są wcale dyskonty – wynika z najnowszego badania koszyka zakupowego. Podium straciła Biedronka.
Najmniej za zakupy zapłacimy... To nie Lidl i nie Biedronka
Przedświąteczne wydatki będą sporym wyzwaniem dla wielu gospodarstw domowych. Choć inflacja w Polsce spada od kilku miesięcy, to przygotowanie świątecznego stołu będzie droższe niż przed rokiem

Autor: iStock / grafika: ASM Sales Force Agency

Przedświąteczne wydatki będą sporym wyzwaniem dla wielu gospodarstw domowych. Choć inflacja w Polsce spada od kilku miesięcy, to przygotowanie świątecznego stołu będzie droższe niż przed rokiem – tak wynika z analizy ASM Sales Force Agency. Wskazuje ona, że średnia cena koszyka świątecznego wzrosła w ujęciu rocznym aż o 13 procent.

Mikołaj i kukurydza

Najbardziej poszły w górę ceny groszku i kukurydzy w puszce, cynamonu, goździków czy masy makowej z bakaliami. Choć do takiego koszyka trafiło znacznie więcej produktów. Na liście są jeszcze pierogi z kapustą i grzybami, barszcz czerwony, czekoladowy mikołaj albo Coca-cola.

„Najtaniej zestaw świątecznych produktów można kupić w sieci Aldi – 79,21 zł, natomiast najwyższą wartość koszyka świątecznego odnotowano w sklepach Intermarché – 92,63 zł.  Największy wzrost cen koszyka świątecznego wobec 2022 r. odnotowano w sieci Intermarché, w której średnia cena koszyka świątecznego była wyższa o blisko 24 proc. niż przed rokiem” – czytamy.

Tani sklep

Wiadomo jednak, że robiąc zakupy na święta Polacy kupują nie tylko czekoladowe mikołaje. W koszyku lądują także inne produkty codziennego użytku. I tym także przyglądano się w badaniu. Sprawdzono ceny – dwa razy – w listopadzie.

Okazało się, że najtańszymi sklepami nie były Lidle czy Biedronki, a to największe sieci w Polsce. Tego rodzaju zakupy najkorzystniej jest robić w Auchan. Tam średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 203,70 zł. 

„To wzrost o 0,75 zł, czyli o 0,36 proc. więcej niż najtańszy koszyk w październiku br., należący przed miesiącem do sieci Lidl” – analizuje ASM Sales Force Agency.

Dodaje, że najwyższą wartość koszyka zakupowego w listopadzie 2023 r. odnotowano w sieci Netto, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 322,88 zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama