Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 09:10
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska
Reklama

Nowa stacja kolejowa ruszy z wiosennym rozkładem jazdy

Na ukończeniu są prace związane z budową przejścia podziemnego do stacji Biała Podlaska Wschodnia. Po odbiorach obiekt zostanie udostępniony pasażerom.
Nowa stacja kolejowa ruszy z wiosennym rozkładem jazdy
Na ukończeniu są prace związane z budową przejścia podziemnego do stacji Biała Podlaska Wschodnia. Po odbiorach obiekt zostanie udostępniony pasażerom

Autor: Joanna Danielewicz

W ubiegłym roku rzecznik PKP PLK informował wprawdzie, że finału prac przy stacji Biała Podlaska Wschodnia możemy się spodziewać w połowie tego roku, ale tak się nie stało. W połowie roku wciąż w budowie było przejście podziemne, które połączy przystanek kolejowy z miastem. Trwała też budowa torów, tak by stacja Biała Podlaska Wschodnia, jak informowało PKP PLK, mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów.

– Na przystanku Biała Podlaska Wschodnia prowadzone są prace przy budowie przejścia pod torami. Wykonawca buduje konstrukcję przejścia pod torem nr 1. Te prace zakończą się w połowie maja i kolejno przeniosą pod sąsiedni tor nr 2 – informowała wiosną Anna Znajewska-Pawluk z biura prasowego PKP PLK. – Dla podróżnych z trudnościami w poruszaniu się zostaną udostępnione pochylnie. W tunelu zamontowane zostanie energooszczędne, jasne oświetlenie LED. Obiekt zapewni dogodne przejście na dwa nowe perony jednokrawędziowe.

Dziś prace związane z tunelem dobiegają końca. 

- W grudniu tego roku ukończone zostaną prace w przejściu podziemnym i złożony zostanie wniosek o pozwolenie na użytkowanie obiektu. Planowane jest, że korzystanie z nowego przystanku wraz z dojściem podziemnym będzie możliwe od marcowej korekty rozkładu jazdy – przekazuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK. 

Budowa to część inwestycji LCS Terespol, Biała Podlaska – Małaszewicze – Terespol, finansowanej z programu CEF „Łącząc Europę” dofinansowanej przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę” (CEF). Wartość tego projektu to 754,9 mln zł.

Stacja Biała Podlaska ma być rozbudowana o 10 torów. Jak informowało kilka miesięcy temu biuro prasowe kolejowej spółki, stacja będzie mogła obsłużyć większą ilość pociągów towarowych o długości 750 metrów. Zakres prac objął także budowę sieci trakcyjnej, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Dodatkowo zaplanowano odwodnienie, co jest istotne dla dobrego utrzymania torów.

Opóźnienia w oddaniu infrastruktury stacji dla pasażerów, jak informowała PKP PLK wynikły z przedłużających się procedur administracyjnych, w tym pozyskania decyzji lokalizacyjnej oraz map do celów projektowych z ośrodków geodezyjnych.

Przeczytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama