Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 06:14
Reklama
Reklama
Reklama
Przelew w ręce oszustów

„Bank” zabrał z konta 25 tysięcy. Oszuści znowu skuteczni

Miał ratować swoje oszczędności, tymczasem je stracił. 44-letni mieszkaniec Łukowa padł ofiarą przestępców, którzy – podając się za pracowników banku – zmanipulowali go i wyłudzili dużą sumę pieniędzy. Cała operacja zajęła im niespełna dwie godziny.
„Bank” zabrał z konta 25 tysięcy. Oszuści znowu skuteczni
Mężczyzna, przekonany o zagrożeniu, posłusznie wykonał wszystkie polecenia – łącznie z wysłaniem oświadczenia na wskazany adres mailowy

Źródło: Pixabay

Do zdarzenia doszło w poniedziałek (30 czerwca) po południu. Mężczyzna odebrał telefon od kobiety, która przedstawiła się jako pracownica jego banku. Twierdziła, że z jego konta próbowano zrealizować podejrzany przelew. Zasugerowała, że konieczne będzie podjęcie kroków zabezpieczających rachunek. Mężczyzna, przekonany o zagrożeniu, posłusznie wykonał wszystkie polecenia – łącznie z wysłaniem oświadczenia na wskazany adres mailowy.

Kilkadziesiąt minut później z 44-latkiem skontaktował się kolejny rozmówca – tym razem mężczyzna, również przedstawiający się jako bankowiec. Informował o rzekomej próbie zaciągnięcia pożyczki na dane pokrzywdzonego oraz o zablokowaniu jego kont. Radził, by „dla bezpieczeństwa” przelać wszystkie środki na nowo otwarte, tymczasowe konto. Ofiara, nieświadoma oszustwa, przelała na wskazany rachunek 25 tysięcy złotych.

Dopiero gdy po obiecanych 30 minutach nie otrzymała danych do nowego konta, postanowiła zadzwonić na oficjalną infolinię banku. Tam dowiedziała się, że nikt z banku się z nią nie kontaktował i że padła ofiarą oszustwa.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama