Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 6 grudnia 2025 05:09
Reklama
Reklama
Reklama
Przyczyną pożaru mogło być zwarcie

Ogień na moście kolejowym nad Bugiem. Ruch pociągów wstrzymany

W minioną sobotę doszło do pożaru na moście kolejowym nad rzeką Bug, pomiędzy stacjami Fronołów i Siemiatycze. Na granicy powiatów łosickiego i podlaskiego najprawdopodobniej płonęła instalacja elektryczna biegnąca wzdłuż stalowej konstrukcji.
Ogień na moście kolejowym nad Bugiem. Ruch pociągów wstrzymany
Ze względu na bezpieczeństwo, w trakcie akcji wstrzymano całkowicie ruch kolejowy na trasie Siedlce – Czeremcha

Źródło: Siemiatycze112

26 lipca około godziny 11:20 straż pożarna otrzymała zgłoszenie o zadymieniu w rejonie mostu we wsi Mierzwice-Kolonia na Bugu, pomiędzy stacjami Fronołów i Siemiatycze. Płonęła instalacja, a ogień rozprzestrzenił się także na nasyp kolejowy. 

Do akcji gaśniczej skierowano zastępy z Jednostki Ratowniczo-Gaśniczej w Siemiatyczach oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Sarnakach. W działaniach uczestniczyły również służby kolejowe oraz patrol policji z Łosic. Ze względu na bezpieczeństwo, w trakcie akcji wstrzymano całkowicie ruch kolejowy na trasie Siedlce – Czeremcha.

Na szczęście nikt nie ucierpiał, a pożar został szybko opanowany. Przyczyny jego powstania wciąż są ustalane. Służby badają m.in., czy mogło dojść do zwarcia w instalacji przesyłowej biegnącej wzdłuż przęsła mostu.

To nie pierwszy pożar w tym miejscu. W maju 2005 roku zapaliły się od iskier z zaciągniętego hamulca w wagonie drewniane podkłady. W 2017 roku przeszedł gruntowny remont. Mimo to pozostaje obiektem wymagającym szczególnej troski, o czym przypomina sobotni incydent.

Most kolejowy nad Bugiem, potocznie nazywany mostem we Fronołowie, ma za sobą burzliwą historię. Zbudowany w latach 1904–1906 przez dekady był strategicznym obiektem na wschodniej granicy Królestwa Polskiego. W czasie II wojny światowej został wysadzony przez wycofujące się wojska niemieckie. Odbudowany przez Armię Czerwoną i polskich wykonawców, służył początkowo jako jednotorowa, drewniana konstrukcja, a pełną przepustowość odzyskał dopiero w latach 50. XX wieku.


Źródło: Siemiatycze112

Źródło: Siemiatycze112

Źródło: Siemiatycze112

Źródło: Siemiatycze112

Źródło: Siemiatycze112


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama