- Z wizyty na odległość mogą skorzystać pacjenci kontynuujący opiekę w konkretnej poradni specjalistycznej, zgodnie z ustalonym planem leczenia i stanem klinicznym – podaje Narodowy Fundusz Zdrowia. Jak zaznacza Adam Niedzielski prezes NFZ, dzięki zdalnemu kontaktowi pacjenta ze swoim lekarzem, znacznie ograniczana jest możliwość rozprzestrzeniania się koronawirusa. – Teleporada zwiększa bezpieczeństwo pacjentów i personelu medycznego i jednocześnie jest traktowana na równi z wizytą w gabinecie lekarskim – zaznacza Adam Niedzielski.
Kierownik Przychodni Rejonowej nr 1 w Białej Podlaskiej lekarz Jerzy Lipka wyjaśnia, iż pracujący w niej lekarze i pracownicy medyczni postępują zgodnie z zasadami zaleconymi przez Narodowy Fundusz Zdrowia. - Ze względu na stan epidemii nie jest wskazana wizyta w przychodni, unikamy kontaktów miedzy pacjentami, którzy mogą być potencjalnie chorzy na Covid-19, bądź są nosicielami bezobjawowymi koronawirusa. Należy też pamiętać, że my jako pracownicy służby zdrowia mając wiele kontaktów z chorymi możemy być potencjalnym źródłem zakażenia, nie mając jeszcze objawów, gdyż okres wylęgania trwa kilka dni. Natomiast wiele porad możemy udzielić w trakcie rozmowy telefonicznej, a wiele problemów rozwiązać drogą elektroniczną poprzez wystawianie: e-recept, e-zwolnień i e-zaopatrzenia w wyroby medyczne – tłumaczy dr Jerzy Lipka.
Dr Jerzy Lipka, tłumaczy, że jeśli komuś nie uda się skontaktować z lekarzem, to pracownicy przychodni oddzwonią do takiej osoby, by mogła skorzystać z porady. - Rejestracja zawsze prosi o podanie numeru telefonu do oddzwaniania. Jeżeli lekarz jest zajęty udzielaniem teleporady, rejestracja odnotowuje konieczność teleporady i połączy pacjenta z lekarzem w stosownym momencie – zaznacza dr Lipka. Apeluje też do pacjentów i ich opiekunów o założenie Internetowego Konta Pacjenta. W IKP automatycznie na podany nr telefonu lub adres e-mail są wysyłane kody odbioru leków. - Odciąży to nasze linie telefoniczne, obecnie oddzwaniamy do pacjentów podając kody odbioru leków, ponieważ większość pacjentów, ok 98 proc. nie posiada Internetowego Konta Pacjenta – przyznaje kierownik przychodni. Podaje też statystyki, wynika z nich, że w okresie od 1 do 25 marca w 2019 r. przychodnię odwiedziło 3500 pacjentów, a w 2020 r. było to aż 3850 osób.
Przychodnie udzielające teleporad w Białej Podlaskiej:
1. NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ PRZYCHODNIA REJONOWA NR 1 W BIAŁEJ PODLASKIEJ
NARUTOWICZA 35; 83 342 86 21; 83 344 34 44
2. NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ "T-MED" PRZYCHODNIA REJONOWA NR.3 UL. TEREBELSKA 67; 83 344 45 44
3. NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ PRZYCHODNIA REJONOWA NR 4 W BIAŁEJ PODLASKIEJ UL. ALEJA JANA PAWŁA II 116; 83 343 26 71
4. "MEDYK" SPÓŁKA CYWILNA JANUSZ MATUSIAK; MAREK SOBOLEWSKI UL. KRÓLOWEJ JADWIGI 2; 83 342 34 40; 519 303 161
5. NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ PRAKTYKA LEKARZA RODZINNEGO PIETRAS; JUCHIMIUK SPÓŁKA PARTNERSKA UL. PARKOWA 11; 83 342 69 96
6. NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ "VENA" UL. NARUTOWICZA 35; 83 343 40 97
7. NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ PRZYCHODNIA UL. KOLEJOWA JERZY SZCZYGIELSKI SIDORSKA 1/15; 83 343 81 61
8. "ZDROWIE" WIESŁAWA JAKUBOWSKA SPÓŁKA PARTNERSKA LEKARZY UL. SIDORSKA 59; 83 344 74 85
9. MAŁGORZATA ZALEWSKA; ZALEWSKA MAŁGORZATA NZOZ ZALMED UL. TRAUGUTTA 7; 530 016 657
10. MAŁGORZATA ZALEWSKA; ZALEWSKA MAŁGORZATA NZOZ ZALMED UL. KOŚCIUSZKI 16; 83 343 66 77
11. NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ PRZYCHODNIA REJONOWA NR 2 UL. ŁOMASKA 19; 83 343 63 69
12. NIEPUBLICZNY ZAKŁAD OPIEKI ZDROWOTNEJ KALINOWSKI JERZY PRZYCHODNIA LEKARSKA UL. CZERWIŃSKIEGO 25; 83 341 70 39; 83 342 26 43
Napisz komentarz
Komentarze