Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 16:36
Reklama
Reklama
Reklama

Gmina Zalesie: Wiadukt do terminali

Przejazd kolejowy znajdujący się w Wólce Dobryńskiej, między drogą krajową nr 2 a zespołem terminali stacji Zaborze zostanie zastąpiony wiaduktem. Zarządca infrastruktury kolejowej, spółka Cargotor planuje, że budowa rozpocznie się w 2023 roku. Wójt gminy Zalesie Jan Henryk Sikora podpisał już w tej sprawie porozumienie z firmą Cargotor. 
Gmina Zalesie: Wiadukt do terminali

Do podpisania porozumienia doszło 18 grudnia w siedzibie zaleskiego urzędy gminy. W imieniu spółki Cargotor podpisy pod dokumentem złożyli prezes zarządu Andrzej Sokolewicz oraz członek zarządu Piotr Wojcieszek, natomiast Gminę Zalesie reprezentował wójt Jan Henryk Sikora. W ramach porozumienia zaplanowano m.in. przebudowę znajdujących się na terenie gminy dwóch przejazdów kolejowo- drogowych, w tym: zastąpienie znajdującego się w ciągu drogi gminnej prowadzącej od DK2 Warszawa – Terespol do zespołu terminali stacji Zaborze, istniejącego przejazdu kolejowego – wiaduktem drogowym.

W miejsce przejazdu 

Wójt Zalesia wyjaśnia, że kolej na własny koszt wybuduje wiadukt, a potem przekaże go gminie, dlatego że będzie w ciągu drogi gminnej. - Z naszego punktu widzenia, to ważna inwestycja. Po pierwsze pas drogowy, przy której będzie wiadukt, jest obecnie bardzo zniszczony. Po drugie, umożliwi firmom, które mają bazy po drugiej stronie torów, normalne funkcjonowanie. Po trzecie chcemy z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad wybudować drogę aż do Małaszewicz. Wtedy powstałyby nowe tereny inwestycyjne i nowe miejsca pracy - podkreśla Jan Henryk Sikora

– Zakres prac związanych z budową wiaduktu drogowego obejmuje budowę dwuprzęsłowego wiaduktu o rozpiętości 80 metrów, na którym będzie poprowadzona dwukierunkowa, jednojezdniowa droga o szerokości 7 m. Powstanie też chodnik o szerokości 2 m wraz z drogą rowerową o szerokości 2,5 m. Będą oddzielone barierą energochłonną. Dodatkowo zaplanowano przebudowę układu komunikacyjnego – wyjaśnia dyrektor Biura Projektów i Rozwoju Cezary Mitrus. – Budowa wiaduktu drogowego w miejsce likwidowanego przejazdu kolejowego wynika zarówno z przewidywanego znacznego wzrostu liczby pociągów przemieszczających się linią kolejową 450, jak również z przewidywanego wzrostu liczby samochodów ciężarowych transportujących część strumienia towarów przeładowywanych w terminalach przyszłego Parku Logistycznego Małaszewicze - dodaje. (...)

Cały artykuł przeczytacie w papierowym i elektronicznym wydaniu Słowa Podlasia, z 29 grudnia


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama