Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 30 kwietnia 2024 06:52
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska

Influencerki podbijają polski rynek pracy. O tym zawodzie marzy połowa dziewczynek

Pojęcie, które dla wielu Polaków wciąż jest równie abstrakcyjne, co w latach 60-tych wirtualna rzeczywistość, być może wkrótce na stałe wpisze się na listę najbardziej pożądanych zawodów. Influencer, bo o nim mowa, to praca, o której marzą współcześni nastolatkowie. W jednej ze słupskich szkół powstanie klasa o profilu vlogerskim. Czy ten nowoczesny trend może przynieść realne zarobki?
Influencerki podbijają polski rynek pracy. O tym zawodzie marzy połowa dziewczynek

Kim właściwie jest influencer?

Najprościej mówiąc, jest to osoba, która poprzez budowanie „więzi” ze swoimi obserwatorami, zyskuje popularność w mediach społecznościowych i blogach. Kiedy zasięg publikowanych materiałów jest na tyle duży, że ich autor staje się rozpoznawalny i dociera do dużej grupy ludzi, może wejść we współpracę ze znanymi markami. Wtedy za określone profity rekomendować ich produkty. W zależności od serwisu, w którym publikują, influencerzy dzielą się na: youtuberów, podcasterów, instagramerów, tiktokerów oraz blogerów. Według Spider’s Web, za jednorazową współpracę najlepsi w tym zawodzie zarabiają nawet 200 tysięcy złotych miesięcznie.

Połowa młodych Polek marzy o karierze w internecie

O nietypowym kierunku, który planuje uruchomić prywatne liceum w Słupsku, dziennikarka TVN24 Justyna Suchecka rozmawiała z prowadzącymi program śniadaniowy Dzień Dobry TVN. „Zawód influencera kojarzy im się z popularnością i czymś bardzo ekscytującym. Często nie zdają sobie sprawy, że jest to ciężka praca. Myślę, że jak pójdą do takiej szkoły, w której będą musiały się nauczyć podstaw marketingu, psychologii, zarządzania, nagle się okaże, że ta szkoła przypomina trochę technikum ekonomiczne, a tym samym przestanie być aż tak ekscytująca” – tłumaczyła rozmówczyni. Pytana o to, dlaczego internetowa kariera jest tak popularna wśród dziewczynek, zaznaczyła, że będąc po drugiej stronie ekranu, może wydawać się to czystą przyjemnością. W mediach społecznościowych widać tylko końcowe efekty ciężkiej pracy vlogerów. Młode kobiety nie zdają sobie sprawy z tego, że aby być ikoną medialną, nie wystarczy ładnie wyglądać. Trzeba jeszcze umieć przekazać treści i oprawić je technicznie, np. składając film, który będzie finalnym efektem. O takiej pracy marzy połowa dziewczynek badanych przez Inspiring Girls Polska.

Jakie cechy trzeba mieć, aby podbijać internet?

Według bizzit.eu, najważniejsza w zawodzie influencera jest autentyczność. Portal zaznacza również, że ikona internetu powinna zająć się tym, na czym się zna. To zawód, którego zadaniem jest wpływać na opinię odbiorców. Trzeba zatem dbać o jakość przekazywanych treści, ponieważ wszystko to, co jest „wpychane” na siłę, nie będzie dobrze odbierane przez internautów. Kreowanie wizerunku w sieci to jedno, ale bez naturalnej charyzmy ciężko jest przekonać miliony osób, że jest się liderem wśród opiniodawców.


News4Media, fot. iStock


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama