Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 grudnia 2025 00:19
Reklama
Reklama

Reklama na ściance. Jak stworzyć przekaz, który utkwi w świadomości odbiorcy na długo?

Bycie widocznym a dostrzeżonym to dwie kompletnie różne sprawy. Specjaliści do spraw marketingu z pewnością o tym wiedzą. Zadanie dotarcia do przedstawicieli docelowej wydaje się jeszcze trudniejsze, jeśli wziąć pod uwagę coraz większą liczbę potencjalnych kanałów komunikacji na linii biznes – konsument. Mogłoby się wydawać, że w dobie internetu i mediów społecznościowych „digital” to jedyna słuszna ścieżka. Praktyka pokazuje, że tradycyjne nośniki również mogą być efektywne i efektowne.
Reklama na ściance. Jak stworzyć przekaz, który utkwi w świadomości odbiorcy na długo?

Ścianka reklamowa musi wyraziście eksponować jedną, wyróżniającą cechę brandu

Prosta wyliczanka zalet wzbudzi zerowe zainteresowanie. Odbiorcy wychodzą z założenia, że podobne pochwały widzieli już wielokrotnie. I z doświadczenia wiedzą, że lepiej podchodzić do nich dużą rezerwą i ostrożnością. Wiarygodność języka korzyści spada, w efekcie firmy poszukują nowych dróg na zbudowanie swojej tożsamości. Fachowcy z firmy Omega System, aby skupić się na tym, co stanowi clou danej marki. I wokół tego budować całą komunikację marketingową.

Przykłady. Jeżeli jedna firma produkuje profesjonalne przyrządy optyczne i swoją pozycję na rynku ugruntowała poprzez niezawodność, reszta branży musi poszukać innego „brand identity”. Na przykład uniwersalności, zaawansowania technologicznego albo prostoty obsługi. Niby wszystkie podmioty z tego samego segmentu oferują zbliżone produkty, ale finalnie każda ścianka reklamowa pokaże coś innego. Pierwsza położy akcent na solidności, która dużą liczbę funkcji, a trzecia wyeksponuje komfort użytkowania.

 

Atrakcyjnej oprawie graficznej powinny towarzyszyć inne, równie istotne elementy

„Przejęcie” głównej zalety w oczach odbiorców przez drugą markę wymaga mnóstwa czasu i środków. Dlatego reklamowanie się w ten sam sposób, co rynkowy lider jest kompletnie pozbawione sensu. Nowa marka zawsze będzie postrzegana jako naśladowca. Jeżeli pewna kategoria jest już mocno obsadzona, najlepiej stworzyć nową. Analiza rynku i preferencji konsumentów stanowi bezcenne źródło informacji o tym, w jaki sposób przeprowadzać kolejne działania promocyjne. Dotyczy to również projektowania ścianek reklamowych oraz prezentowanych na nich treści. Wykonawcy nośników dysponują zapleczem, które pozwala zrealizować w zasadzie każde, nawet najbardziej niecodzienne pomysły. Grunt to pokazać odbiorcom coś, na czym im zależy i nikt inny im tego nie zapewnia. Wtedy reszta pójdzie już zdecydowanie łatwiej.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZamów prenumeratę tygodnika Słowo Podlasia na 2026 rok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama