Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
Poniedziałek, 8 sierpnia 2022 12:04
Reklama

Dieta dla dziecka - jak ją skomponować

Dieta dla dziecka - jak ją skomponować

 

Lekkostrawna dieta dla dziecka

 

Prawidłowo skomponowana dieta dla dziecka dostarcza mu wszelkich niezbędnych witamin i minerałów, a jednocześnie nie obciąża zanadto układu pokarmowego. Choć o zasadach zdrowego odżywiania sporą wiedzę ma każdy rodzic, to jednak wprowadzenie ich w życie bywa bardzo trudne. Nie ulega wątpliwości, że dzieci preferują produkty niezdrowe, takie jak słodycze czy dania gotowe. Działają one nie tylko na kubki smakowe, ale również na psychikę dziecka, gdyż zawierają substancje uzależniające - nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że do ich grona należy na przykład cukier. Produkty, jakie na co dzień podajemy naszym dzieciom, muszą być dopasowane do ich wieku oraz etapu rozwoju układu pokarmowego. Maluszki dopiero uczą się trawić, podczas gdy trzylatek z powodzeniem może zjeść pełnowartościowy, dwudaniowy obiad i nie poczucie się po nim ociężale. Niemniej jednak menu musi zawierać produkty lekkostrawne, które dają uczucie sytości, lecz nie ciężkości. Dieta dla dzieci, która nie jest lekkostrawna, odbija się nie tylko na ich zdrowiu, ale również kondycji fizycznej oraz wynikach w nauce. Po zjedzeniu ciężkiego posiłku dzieci często skarżą się na bóle brzucha, biegunkę czy nawet wymioty. Trudno im podejmować jakiekolwiek aktywności, gdyż czują się ospałe i przeciążone. Dlatego też konstruując diety dla dzieci, należy skupić się przede wszystkim na ich jakości. tak aby nie przeciążyć delikatnego układu pokarmowego maluchów.

 

Jadłospis dla dzieci

 

Skomponowanie jadłospisu dla dzieci to bardzo trudne zadanie - w przedszkolach czy szkołach nad ich jakością czuwają dietetycy, jednak w domu to rodzice są odpowiedzialni za to, co właściwie spożywają ich pociechy. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że prawidłowo skomponowane menu składa się z około 5 posiłków - niektóre dzieci z powodzeniem zadowolą się 4, inne będą potrzebowały nawet 6 czy 7. Co istotne, nie mogą one zbytnio obciążać żołądka. Dieta lekkostrawna dla dzieci zakłada, że każdy posiłek powinien bazować na świeżych warzywach bądź owocach, choć zimą można też posiłkować się mrożonkami lub kiszonkami. Ważne w diecie dziecka są węglowodany, które stanowią podstawowe źródło energii. W jadłospisie malucha powinny znaleźć się produkty pełnoziarniste, takie jak pieczywo, kasze, ryż czy makaron. Oczywiście, dieta lekkostrawna dla dziecka musi również dostarczać odpowiednie ilości białka oraz tłuszczów. Białko stanowi jeden z elementów budulcowych kości, natomiast w tłuszczach rozpuszczają się niektóre witaminy. Ponadto, tłuszcz potrzebny jest też do prawidłowej pracy mózgu - mowa tutaj między innymi o kwasach omega. W diecie dziecka warto znaleźć miejsce na drobne przyjemności, lecz jednocześnie zadbać, by nie dostarczały one wyłącznie pustych kalorii. Co ważne, dziecięce menu nie może być monotonne - bazując przez cały czas na tych samych produktach, możemy w łatwy sposób zniechęcić dziecko do jedzenia. Tymczasem zdrowe, lecz urozmaicone menu jest w stanie przekonać do siebie nawet niejadki.

Więcej informacji na blogu dietetycznym https://fitnessblog.com.pl/

 

Dieta pudełkowa dla dzieci

 

O diecie pudełkowej słyszał niemal każdy, jednak zwykle mówi się o niej w kontekście osób dorosłych. Tymczasem okazuje się, że z dobrodziejstw jedzenia pudełkowego mogą skorzystać także maluchy. Dieta pudełkowa dla dzieci to prawdziwa rewolucja, która zadowoli zarówno najmłodszych, jak i rodziców. Coraz więcej osób dorosłych korzysta z cateringu dietetycznego, lecz jednocześnie muszą one przygotowywać posiłki dla swoich dzieci. Tymczasem wybierając dla nich dietę pudełkową, można uniknąć tego problemu i niemal całkowicie zrezygnować z przygotowywania dań we własnym zakresie. Zdrowa dieta dla dzieci dostarcza im niezbędnych witamin, minerałów, a także składników odżywczych. Skomponowana jest, mając na uwadze przede wszystkim wiek pociechy, a co za tym idzie, konkretne potrzeby żywieniowe. Dzięki zdrowej, zrównoważonej diecie, nie ma miejsca na kaloryczne, niepełnowartościowe przekąski czy dania gotowe. Catering dietetyczny ma ogromną zaletę, bowiem dzięki solidnym pudełkom dania można zabrać ze sobą dosłownie wszędzie - do szkoły, na wycieczkę czy nawet na piknik. Warto pamiętać, że dieta pudełkowa w dużym stopniu pomaga kształtować prawidłowe nawyki żywieniowe. Dziecko zdaje sobie sprawę, że wymówką nie jest nieumiejętność gotowania czy brak chęci do samodzielnego przyrządzania posiłków, bowiem można w prosty sposób zamówić dania, które nie tylko są zdrowe, ale przed wszystkim dobrze smakują. Co istotne, nie każda firma cateringowa oferuje jedzenie pudełkowe dla dzieci. Na rynku działa stosunkowo niewiele tego typu firm, bowiem układaniem menu dla dzieci musi zająć się prawdziwy profesjonalista. Catering dietetyczny dla dzieci można natomiast znaleźć na stronie internetowej trendycatering.pl - warto zapoznać się z ofertą, jeśli zależy nam na wysokiej jakości posiłkach dla naszych dzieci. Zamówienie można złożyć w każdej chwili, pamiętając, że nigdy nie jest zbyt wcześnie ani zbyt późno, aby zacząć jeść zdrowiej i znacznie świadomiej.


Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Blanka 28.07.2022 12:53
Owszem korzystam pudełek i to akurat cateringblue z Mokobód i tak jest to duż a wygoda, zwłaszcza kiedy chce się odpowiednio schudnąć, ale dla dziecka uważam, że takie rozwiązanie jest zbyteczne. Dziecko dużo nie je a ugotować fajne zbilansowane dania dla malucha to nie problem. Zwłaszcza, że mój syn lubi posmakować moje jedzenie z pudełek

Reklama
Reklama
Reklamareklama Wschodniego Banku Spółdzielczego w Chełmie
Reklama
Reklama