Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 12:42
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska
Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak wygląda w praktyce?

Pozycjonowanie sklepów internetowych, a także innego typu witryn to proces, który ma na celu zwiększenie widoczności danej domeny w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Z tego powodu specjaliści wykonują szereg działań zarówno on-site takich jak na przykład wybór właściwych słów kluczowych czy stworzenie wartościowego contentu, jak i off-site, czyli na zewnątrz. Jak wygląda pozycjonowanie e-commerce w praktyce? Podpowiadamy.
Pozycjonowanie sklepów internetowych – jak wygląda w praktyce?
Pozycjonowanie sklepów internetowych i witryn to proces, który ma na celu zwiększenie widoczności danej domeny w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Źródło: Materiał partnera

Pozycjonowanie sklepów internetowych a analiza seo

Ze względu na to, że pozycjonowanie sklepów to tak naprawdę szereg różnych działań, których celem jest zwiększenie widoczności domeny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google, to warto zadanie to powierzyć specjalistom. Takimi działaniami zajmują się agencje seo, takie jak na przykład firma Widoczni. Fachowcy w pierwszej kolejności przeprowadzą audyt, czyli wnikliwą ocenę stanu danej witryny pod kątem optymalizacji seo i to na jego podstawie podejmą dalsze działania.  

Pozycjonowanie sklepu internetowego a treści

Warto mieć świadomość, że aby pozycjonowanie sklepu przyniosło dobre rezultaty, klienci muszą mieć możliwość znalezienia go, kiedy wpiszą w Google ogólną frazę opisującą na przykład przedmiot, który chcą kupić lub usługę, jakiej poszukują. Z tego powodu w pierwszej kolejności agencja seo, taka jak na przykład Widoczni przeprowadza analizę słów kluczowych i dostosowuje treści do wymagań SEO.  

Z tego powodu, jeżeli na witrynie do tej pory jeszcze nie znajdowały się na przykład opisy produktów czy kategorii, specjaliści zamieszczoną unikatowe treści, które pozwolą na zwiększenie widoczności strony w wyszukiwaniach Google. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie sklepu internetowego to nie tylko wybrane frazy, ale także wartościowy content. Opisy powinny zachęcać użytkowników do kupna produktu, a więc wskazywać jego zalety, a także możliwości zastosowania. 

Pozycjonowanie e-commerce a link building 

Popularność witryny ma duży wpływ na pozycjonowanie sklepu, a jest ona mierzona przez liczbę linków, które kierują do niej z innych źródeł internetowych. Z tego powodu specjaliści powinni zadbać również o ten aspekt. Pozycjonowanie ecommerce wykorzystuje zarówno linki, które umieszczone są na przykład na forach internetowych, jak i w artykułach sponsorowanych czy treściach na blogach innych twórców.  

Pozycjonowanie e-commerce a UX witryny 

W pozycjonowaniu sklepów bardzo duża znaczenie ma również sposób działania danej witryny jej przejrzystość, czytelność, szybkość ładowania, a także intuicyjność. Aspekt ten może przekładać się na kolejny parametr, który ma duże znaczenie dla pozycjonowania e-commerce, czyli popularność wśród użytkowników. Jeżeli dana witryna będzie przejrzysta i czytelna, wówczas klient prędzej dokona na niej zakupu, a dodatkowo będzie lepiej odczytana przez algorytmy Google. 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama