Mieszkańcy miejscowości położonych na południe i na północ od Białej Podlaskiej chcą bezpiecznie poruszać się drogami wojewódzkimi, które prowadza do miasta. Kilka miesięcy temu petycję w tej sprawie wnosili do sejmiku wojewódzkiego mieszkańcy Wólki Plebańskiej, Dubowa, Lisów i Białej Podlaskiej, czyli miejscowości przyległych do DW 812 po południowej stronie miasta. Apelowali o ścieżkę rowerową od granicy miasta Biała Podlaska do zatoki autobusowej w miejscowości Dubów. Ta petycja została wówczas pozytywnie zaopiniowana przez komisję skarg i petycji oraz uznana za zasadną przez przez radnych wojewódzkich.
Tymczasem podczas listopadowej sesji sejmiku procedowana była druga petycja. Tym razem o budowę ścieżki rowerowej w pasie DW 811 od granic Białej Podlaskiej do miejscowości Hrud. Została wniesiona w imieniu Hrud, Roskosz, Cicibór Mały i Cicibór Duży.
„Obecnie na wspomnianej drodze wojewódzkiej obserwuje się znaczne nasilenie ruchu, wynikające z codziennych dojazdów mieszkańców gminy Biała Podlaska oraz sąsiednich gmin do pracy i szkół w mieście Biała Podlaska. Dodatkowo niespokojna sytuacja na granicy państwa przyczynia się do codziennych przejazdów pojazdów wojskowych oraz ciężarowych. Nie można pominąć również zwiększonej liczby pojazdów związanych z budową autostrady A2 w miejscowości Cicibór Duży. (…) z uwagi na duże niebezpieczeństwo na wspomnianej wyżej drodze wojewódzkiej, część mieszkańców rezygnuje z korzystania z rowerów. Budowa ścieżki rowerowej jest więc nie tylko kwestią bezpieczeństwa, ale także komfortu mieszkańców.” – czytamy w petycji przesłanej do rady sejmiku województwa we wrześniu.
Komisja skarg i petycji pozytywnie zaopiniowała petycję wniesioną przez mieszkańców miejscowości na północ od Białej Podlaskiej. O poparcie wniosku przez radnych sejmiku na sesji 28 listopada prosiła w imieniu wnioskodawców radna Barbara Barszczewska. – Realizacja tego wniosku jest bardzo ważna dla nas wszystkich, mieszkańców okolic Białej Podlaskiej – stwierdziła radna. Sejmik jednogłośnie - 28 głosami „za” przychylił się do wniosku mieszkańców.
W przypadku DW 811 dochodzi jeszcze jeden aspekt. Urząd Wojewódzki podpisał z miastem Biała Podlaska porozumienie na zaplanowanie przebudowy odcinka tej drogi od granic miasta do węzła autostradowego Cicibór. – Województwo Lubelskie i miasto Biała Podlaska zawarły umowę partnerską w celu wspólnej realizacji w latach 2024–2026 opracowania dokumentacji projektowej na realizację zadania – informowała Słowo Podlasia kilka miesięcy temu Anna Nycz, podinspektor ds. obsługi medialnej w kancelarii marszałka województwa lubelskiego.
Za prace projektowe ma odpowiadać miasto Biała Podlaska. – Ustalono, że podmiotem wyznaczonym do współpracy w imieniu Województwa Lubelskiego w zakresie koordynacji działań związanych z realizacją zadania oraz ustaleń technicznych będzie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Zadanie będzie realizowane z podziałem na odcinki poza granicami administracyjnymi miasta Biała Podlaska i w granicach administracyjnych miasta Biała Podlaska – wyjaśniała Anna Nycz.
Tymczasem radny wojewódzki Wojciech Sosnowski złożył już wniosek dotyczący zmian w budżecie województwa na przyszły rok. Znalazł się w nim zapis o budowie ścieżek rowerowych w pasach DW 811 i 812. Jako źródło finansowania tych inwestycji radny Sosnowski wskazał rezerwę budżetową.












![Spowodował śmiertelny wypadek. Uciekł z miejsca zdarzenia [VIDEO] Spowodował śmiertelny wypadek. Uciekł z miejsca zdarzenia [VIDEO]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-spowodowal-smiertelny-wypadek-uciekl-z-miejsca-zdarzenia-1764673560.jpg)
![Parczewskie Smaki z Marką Lubelskie [LISTA LAUREATÓW] Parczewskie Smaki z Marką Lubelskie [LISTA LAUREATÓW]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-parczewskie-smaki-z-marka-lubelskie-lista-laureatow-1764579477.png)




Napisz komentarz
Komentarze