Jakie jest najlepsze miejsce na sprzedaż towarów impulsowych w sklepie?
Faktem jest, że odpowiedni sposób wyeksponowania towaru ma bezpośredni wpływ na poziom sprzedaży. Profesjonalnie, a przy tym rozsądnie zaplanowana strefa kas jest w stanie wygenerować naprawdę spore zyski – zupełnie inaczej niż zaniedbana lada czy chaotycznie porozmieszczane produkty. W celu zachowania porządku, w wielu sklepach możemy napotkać stojaki reklamowe. To właśnie dzięki nim możliwe jest prezentowanie artykułów w atrakcyjny sposób. Jeżeli produkty nie będą odpowiednio widoczne, a ich cena będzie źle naklejona, zmniejsza to szanse na dokonanie zakupu przez konsumenta. Stojaki ekspozycyjne są w stanie doskonale wyodrębnić produkty impulsowe, tym samym przyciągając wzrok niemal wszystkich klientów. Firmy takie jak STprint zajmują się produkcją ekspozytorów o różnej formie. Tekturowe konstrukcje można zastosować w naprawdę wielu miejscach w sklepie, jednak jeżeli chodzi o ekspozycję produktów impulsowych, najlepszą strefą są kasy. Równie dobrym miejscem na taką ekspozycję są końce alejek sklepowych, jednak w tym przypadku należy zdecydować się na konstrukcje niebanalne, przyciągające wzrok interesującym kształtem czy nadrukiem. Projektując ekspozycję, należy pamiętać o jednym: musi być ona spójna oraz przyciągać spojrzenia!
Jak jeszcze zwiększyć siłę impulsywnych zakupów?
Aby produkty impulsowe rzeczywiście się sprzedawały, powinny być one małe, poręczne oraz niedrogie. Jednym z kluczowych czynników wyzwalających zakup pod wpływem chwili jest stan emocjonalny klienta. Badania potwierdzają, że zarówno pozytywne jak i negatywne emocje mają niebagatelny wpływ na zachowania zakupowe. Dobry nastrój poprzedza impulsywny zakup – to oczywiście. Jednak zauważono, że wielu klientów dokonuje impulsywnych zakupów pod wpływem zmęczenia, stresu czy zdenerwowania. Właściciele sklepów powinni jednak skoncentrować się na wprawieniu swoich klientów w dobry nastrój, tworząc przyjemną atmosferę w sklepie. Kolejną wskazówką jest cross-merchandising, polegający na umieszczaniu produktów impulsowych tuż obok tych o największej popularności, dużej rotacji oraz sprzedaży. Równie ciekawą strategią jest zastosowanie kolorów przyciągających wzrok. Należy mądrze wybrać paletę kolorów, decydując się na pobudzające odcienie do których należą czerwony i żółty. Właśnie w ten sposób, niewielkim nakładem pracy można osiągnąć naprawdę spektakularny efekt – zwiększając sprzedaż!












![Spowodował śmiertelny wypadek. Uciekł z miejsca zdarzenia [VIDEO] Spowodował śmiertelny wypadek. Uciekł z miejsca zdarzenia [VIDEO]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-spowodowal-smiertelny-wypadek-uciekl-z-miejsca-zdarzenia-1764673560.jpg)
![Parczewskie Smaki z Marką Lubelskie [LISTA LAUREATÓW] Parczewskie Smaki z Marką Lubelskie [LISTA LAUREATÓW]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-parczewskie-smaki-z-marka-lubelskie-lista-laureatow-1764579477.png)





Napisz komentarz
Komentarze