Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 07:20
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska
Reklama

Produkty impulsowe – czym są i jak wykorzystać ich potencjał?

Przestrzeń kas sklepowych nierzadko stanowi skarbnicę wielu kuszących produktów. Nie bez powodu nazywana jest przez właścicieli „złotą strefą”. To właśnie to miejsce odgrywa bowiem ogromną rolę w sprzedaży charakterystycznych towarów, określanych mianem produktów impulsowych. Jak one wyglądają? Zazwyczaj są bardzo małe, posiadają estetyczne opakowania, a ich ceny nie są zbyt wygórowane. Decyzja o ich zakupie jest zwykle podejmowana bez większego namysłu – na podstawie pewnego impulsu, który ostatecznie przekonał konsumenta do dokonania transakcji. Do grona najczęściej wybieranych produktów impulsowych należą między innymi przekąski, napoje czy małe zabawki. Nie kosztują one dużo, przez co ich zakup nie obciąża nadmiernie domowego budżetu, a wejście w ich posiadanie wywołuje niemałą radość. Aby zwiększyć sprzedaż produktów impulsowych, wielu przedsiębiorców decyduje się na ich odpowiednie wyeksponowanie. Działanie zgodnie z zasadami visual merchandisingu pozwala na zwiększenie szans, iż „złota strefa” rzeczywiście przyniesie niemały zysk.
Produkty impulsowe – czym są i jak wykorzystać ich potencjał?

Jakie jest najlepsze miejsce na sprzedaż towarów impulsowych w sklepie?

Faktem jest, że odpowiedni sposób wyeksponowania towaru ma bezpośredni wpływ na poziom sprzedaży. Profesjonalnie, a przy tym rozsądnie zaplanowana strefa kas jest w stanie wygenerować naprawdę spore zyski – zupełnie inaczej niż zaniedbana lada czy chaotycznie porozmieszczane produkty. W celu zachowania porządku, w wielu sklepach możemy napotkać stojaki reklamowe. To właśnie dzięki nim możliwe jest prezentowanie artykułów w atrakcyjny sposób. Jeżeli produkty nie będą odpowiednio widoczne, a ich cena będzie źle naklejona, zmniejsza to szanse na dokonanie zakupu przez konsumenta. Stojaki ekspozycyjne są w stanie doskonale wyodrębnić produkty impulsowe, tym samym przyciągając wzrok niemal wszystkich klientów. Firmy takie jak STprint zajmują się produkcją ekspozytorów o różnej formie. Tekturowe konstrukcje można zastosować w naprawdę wielu miejscach w sklepie, jednak jeżeli chodzi o ekspozycję produktów impulsowych, najlepszą strefą są kasy. Równie dobrym miejscem na taką ekspozycję są końce alejek sklepowych, jednak w tym przypadku należy zdecydować się na konstrukcje niebanalne, przyciągające wzrok interesującym kształtem czy nadrukiem. Projektując ekspozycję, należy pamiętać o jednym: musi być ona spójna oraz przyciągać spojrzenia!

Jak jeszcze zwiększyć siłę impulsywnych zakupów?

Aby produkty impulsowe rzeczywiście się sprzedawały, powinny być one małe, poręczne oraz niedrogie. Jednym z kluczowych czynników wyzwalających zakup pod wpływem chwili jest stan emocjonalny klienta. Badania potwierdzają, że zarówno pozytywne jak i negatywne emocje mają niebagatelny wpływ na zachowania zakupowe. Dobry nastrój poprzedza impulsywny zakup – to oczywiście. Jednak zauważono, że wielu klientów dokonuje impulsywnych zakupów pod wpływem zmęczenia, stresu czy zdenerwowania. Właściciele sklepów powinni jednak skoncentrować się na wprawieniu swoich klientów w dobry nastrój, tworząc przyjemną atmosferę w sklepie. Kolejną wskazówką jest cross-merchandising, polegający na umieszczaniu produktów impulsowych tuż obok tych o największej popularności, dużej rotacji oraz sprzedaży. Równie ciekawą strategią jest zastosowanie kolorów przyciągających wzrok. Należy mądrze wybrać paletę kolorów, decydując się na pobudzające odcienie do których należą czerwony i żółty. Właśnie w ten sposób, niewielkim nakładem pracy można osiągnąć naprawdę spektakularny efekt – zwiększając sprzedaż!


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama