Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 12:02
Reklama
Reklama
Reklama
Mężczyzna padł ofiarą oszustów

Chciał sprzedać perfumy. Stracił niemal 17,5 tys. zł

Niemal 17,5 tys. zł stracił mężczyzna, podczas próby sprzedaży towaru na portalu ogłoszeniowym. 43-latek otrzymał maila z linkiem, dzięki któremu miał otrzymać gotówkę. Finalnie podczas rozmowy telefonicznej podał sprawcom 5 kodów Blik. Niestety oszuści niemal natychmiast wypłacili gotówkę oraz wykonali szybkie przelewy.
Chciał sprzedać perfumy. Stracił niemal 17,5 tys. zł
Niemal 17,5 tys. zł stracił mężczyzna, podczas próby sprzedaży perfum na portalu ogłoszeniowym

Autor: poglądowe/pixabay.com

Wczoraj do jednego z komisariatów zgłosił się 43-latek, który został oszukany podczas sprzedaży internetowej. Na jednym z portali wystawił do sprzedaży perfumy. Chwilę po tym otrzymał wiadomość z prośbą o przesłanie adresu email, od osoby rzekomo zainteresowanej zakupem, w celu sfinalizowania transakcji.

Mężczyzna był przekonany, że otrzymał maila systemowego z portalu ogłoszeniowego. Z przesłanej informacji wynikało, że wystawiony przez niego przedmiot został zakupiony i należy potwierdzić sprzedaż, w celu odbioru środków. Mail zawierał również dane osoby kupującej. Niestety szata graficzna była łudząco podobna do tej oryginalnej co zmyliło mężczyznę.

- Po kliknięciu w przycisk o nazwie „przejdź do potwierdzenia”, otworzyła się strona internetowa z wyborem banku. Gdy wybrał swój, na monitorze pojawił się napis, że za chwilę skontaktuje się z nim pracownik banku. I rzeczywiście po pewnym czasie odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika. Kobieta twierdziła, że w celu odbioru środków niezbędna jest autoryzacja, w celu połączenia konta bankowego mężczyzny z kontem na portalu ogłoszeniowym. Dodała, że autoryzacja będzie się odbywać poprzez przekazanie kodów BLIK. Niestety pokrzywdzony postąpił zgodnie z instrukcjami i wygenerował kolejno 5 kodów. Zatwierdził też operacje wykonane za ich pomocą - informuje oficer prasowy bialskiej policji, nadkom. Barbara Salczyńska-Pyrchla. 

Rzekoma konsultantka tłumaczyła, że na koncie mężczyzny trzeba zablokować środki pieniężne, z których będzie można kupować i płacić za zakupy na portalu ogłoszeniowym.  Gdy w trakcie trwania rozmowy poprosiła go o 5 kolejnych kodów, by odblokować zablokowane przed chwilę środki zrozumiał, że padł ofiarą oszustów. Zakończył rozmowę, a sprawę zgłosił na policję. Stracił niemal 17,5 tys. zł. Teraz oszustów szukają policjanci. 

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama