Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 06:38
Reklama
Reklama
Reklama
Powstaje klasa influencersko-medialna

Będą się uczyć jak prowadzić Instagrama i nie tylko

Z Robertem Wieczorkiem, dyrektorem Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach o planach utworzenia klasy influencersko-medialnej i o tym czego się będzie można w niej nauczyć rozmawia Anna Chodyka.
Będą się uczyć jak prowadzić Instagrama i nie tylko
Główny wyróżnik to silny akcent położony na działania praktyczne. Uczniowie będą uczestniczyć w warsztatach z zakresu produkcji materiałów wideo, edycji filmów, podstaw fotografii, pisania tekstów, opowiadania historii, jak również kreowania wizerunku osobistego i zasad etycznego zachowania w sieci

Autor: freepik

– W ostatnim czasie dużo mówi się o nowym kierunku kształcenia, który pojawił się w ofercie Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach na rok szkolny 2025/26. Skąd wzięła się koncepcja utworzenia klasy o profilu medialno-influencerskim?

– Inicjatywa pojawiła się w wyniku analizy szybko ewoluującego świata komunikacji i mediów cyfrowych. Dostrzegamy, jak znaczący wpływ mają dziś platformy społecznościowe, marketing treści czy ogólnie pojęta obecność online. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi i jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby współczesnego rynku pracy. Nowy profil ma umożliwić uczniom rozwijanie umiejętności związanych z nowoczesnym przekazem, autoprezentacją oraz funkcjonowaniem w przestrzeni cyfrowej.

– Czym ten kierunek będzie się różnił od klasycznych profili, takich jak humanistyczny czy językowy?

– Główny wyróżnik to silny akcent położony na działania praktyczne. Uczniowie będą uczestniczyć w warsztatach z zakresu produkcji materiałów wideo, edycji filmów, podstaw fotografii, pisania tekstów, opowiadania historii, jak również kreowania wizerunku osobistego i zasad etycznego zachowania w sieci. Planowana jest współpraca z profesjonalistami – dziennikarzami, twórcami internetowymi, specjalistami od komunikacji i mediów społecznościowych. Zajęcia mają być nie tylko inspirujące, ale przede wszystkim funkcjonalne.

– Czy nie obawia się pan, że pojęcie „influencer” może budzić kontrowersje?

– Rzeczywiście, to określenie może wzbudzać mieszane uczucia, ale my traktujemy je w sposób profesjonalny. Naszym celem jest rozwój zdolności komunikacyjnych, medialnych, kreatywnych oraz przedsiębiorczych. Nie zamierzamy uczyć zdobywania popularności, tylko świadomego i odpowiedzialnego tworzenia przekazu oraz budowania pozycji w środowisku cyfrowym. Warto też pamiętać, że media to nie tylko Instagram – to również radio, prasa, telewizja czy podcasty. Chcemy, by uczniowie byli dobrze przygotowani do życia i pracy w tej rzeczywistości.

– Czy uczniowie tej klasy będą mieli możliwość realizowania rozszerzeń maturalnych?

– Tak, przewidujemy rozszerzony program z języka polskiego, języka angielskiego oraz informatyki. Zależy nam na tym, by nasi uczniowie mieli solidne fundamenty do kontynuowania nauki na kierunkach związanych z dziennikarstwem, komunikacją, kulturą, marketingiem czy produkcją filmową.

– Brzmi bardzo inspirująco. Na zakończenie – czego życzyłby pan przyszłym uczestnikom tego kierunku?

– Przede wszystkim śmiałości w wyrażaniu własnych myśli, odpowiedzialności za przekaz słowny i wizualny, a także zapału, twórczego podejścia i otwartości na nowe doświadczenia. Granica między twórcą a odbiorcą coraz bardziej się zaciera - dobrze, by młodzi ludzie umieli to wykorzystać z rozwagą i świadomością.

CZYTAJ TEŻ:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Wieczorek 08.06.2025 13:29
Co ty za brednie opowiadasz o rynku pracy. ze bedzie im potrzebne.Wiec może wprowadz kilka godzin tygodniowo,,,zajęcia w swobodnej wypowiedzi,jako konsolidacja i umacnianie więzi klasowych"-bo dlaczego by nie. Uczniowie przyjmą to z zadowoleniem,na 100$.Nie dość,że poziom jest niski,to jeszcze to.Moje gratulacje,

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama