– W ostatnim czasie dużo mówi się o nowym kierunku kształcenia, który pojawił się w ofercie Zespołu Szkół im. Wł. St. Reymonta w Małaszewiczach na rok szkolny 2025/26. Skąd wzięła się koncepcja utworzenia klasy o profilu medialno-influencerskim?
– Inicjatywa pojawiła się w wyniku analizy szybko ewoluującego świata komunikacji i mediów cyfrowych. Dostrzegamy, jak znaczący wpływ mają dziś platformy społecznościowe, marketing treści czy ogólnie pojęta obecność online. Postanowiliśmy wyjść naprzeciw oczekiwaniom młodych ludzi i jednocześnie odpowiedzieć na potrzeby współczesnego rynku pracy. Nowy profil ma umożliwić uczniom rozwijanie umiejętności związanych z nowoczesnym przekazem, autoprezentacją oraz funkcjonowaniem w przestrzeni cyfrowej.
– Czym ten kierunek będzie się różnił od klasycznych profili, takich jak humanistyczny czy językowy?
– Główny wyróżnik to silny akcent położony na działania praktyczne. Uczniowie będą uczestniczyć w warsztatach z zakresu produkcji materiałów wideo, edycji filmów, podstaw fotografii, pisania tekstów, opowiadania historii, jak również kreowania wizerunku osobistego i zasad etycznego zachowania w sieci. Planowana jest współpraca z profesjonalistami – dziennikarzami, twórcami internetowymi, specjalistami od komunikacji i mediów społecznościowych. Zajęcia mają być nie tylko inspirujące, ale przede wszystkim funkcjonalne.
– Czy nie obawia się pan, że pojęcie „influencer” może budzić kontrowersje?
– Rzeczywiście, to określenie może wzbudzać mieszane uczucia, ale my traktujemy je w sposób profesjonalny. Naszym celem jest rozwój zdolności komunikacyjnych, medialnych, kreatywnych oraz przedsiębiorczych. Nie zamierzamy uczyć zdobywania popularności, tylko świadomego i odpowiedzialnego tworzenia przekazu oraz budowania pozycji w środowisku cyfrowym. Warto też pamiętać, że media to nie tylko Instagram – to również radio, prasa, telewizja czy podcasty. Chcemy, by uczniowie byli dobrze przygotowani do życia i pracy w tej rzeczywistości.
– Czy uczniowie tej klasy będą mieli możliwość realizowania rozszerzeń maturalnych?
– Tak, przewidujemy rozszerzony program z języka polskiego, języka angielskiego oraz informatyki. Zależy nam na tym, by nasi uczniowie mieli solidne fundamenty do kontynuowania nauki na kierunkach związanych z dziennikarstwem, komunikacją, kulturą, marketingiem czy produkcją filmową.
– Brzmi bardzo inspirująco. Na zakończenie – czego życzyłby pan przyszłym uczestnikom tego kierunku?
– Przede wszystkim śmiałości w wyrażaniu własnych myśli, odpowiedzialności za przekaz słowny i wizualny, a także zapału, twórczego podejścia i otwartości na nowe doświadczenia. Granica między twórcą a odbiorcą coraz bardziej się zaciera - dobrze, by młodzi ludzie umieli to wykorzystać z rozwagą i świadomością.
CZYTAJ TEŻ:












![Spowodował śmiertelny wypadek. Uciekł z miejsca zdarzenia [VIDEO] Spowodował śmiertelny wypadek. Uciekł z miejsca zdarzenia [VIDEO]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-spowodowal-smiertelny-wypadek-uciekl-z-miejsca-zdarzenia-1764673560.jpg)
![Parczewskie Smaki z Marką Lubelskie [LISTA LAUREATÓW] Parczewskie Smaki z Marką Lubelskie [LISTA LAUREATÓW]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-parczewskie-smaki-z-marka-lubelskie-lista-laureatow-1764579477.png)




Napisz komentarz
Komentarze