Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 07:04
Reklama
Reklama
Reklama
Kolejne oszustwo „na BLIK”

Podszyli się pod koleżankę. 40-latka straciła oszczędności

Wiadomość od kogoś znajomego, prośba o pomoc, obietnica zwrotu pieniędzy. Schemat znany, a jednak wciąż skuteczny. Mieszkanka powiatu łukowskiego padła ofiarą oszustwa metodą „na BLIK”.
Podszyli się pod koleżankę. 40-latka straciła oszczędności
Nadawczyni poprosiła o pilne wygenerowanie kodu BLIK, twierdząc, że musi zapłacić za zakupy internetowe, ale chwilowo nie może sama tego zrobić

Źródło: Pixabay

Do zdarzenia doszło za pośrednictwem jednego z popularnych komunikatorów internetowych. 40-latka otrzymała wiadomość od osoby, która – jak sądziła – była jej koleżanką. Nadawczyni poprosiła o pilne wygenerowanie kodu BLIK, twierdząc, że musi zapłacić za zakupy internetowe, ale chwilowo nie może sama tego zrobić. Zapewniała, że odda pieniądze później.

Kobieta wygenerowała dwa kody i potwierdziła transakcje. W ciągu chwili z jej konta zniknęło ponad 4 tysiące złotych.

Dopiero gdy pojawiła się prośba o kolejny kod, 40-latka nabrała podejrzeń i zadzwoniła do koleżanki. Wtedy okazało się, że ta nie prosiła o żadne pieniądze – jej konto w mediach społecznościowych zostało przejęte przez oszustów, którzy rozsyłali fałszywe wiadomości do znajomych.

Sprawą zajmuje się łukowska policja, która po raz kolejny apeluje o ostrożność. – Pamiętajmy, zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, skontaktujmy się telefonicznie, porozmawiajmy z tą osobą, zweryfikujmy tą informację i upewnijmy się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się próba oszustwa – ostrzega asp. szt. Marcin Józwik z komendy w Łukowie.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama