Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 16 grudnia 2025 22:10
Reklama
Reklama

Region: Jabłka z Polubicz trafią na ogólnopolski rynek

Z początkiem lutego Urząd Marszałkowski zainaugurował promocję nowego produktu. Jabłko lubelskie pojawi się w sieci "Stokrotka" i E.Leclerc. Dzięki temu mieszkańcy całego kraju będą mieli okazję skosztować m.in. jabłek producentów zrzeszonych w Sad-Polu z Polubicz.
Region: Jabłka z Polubicz trafią na ogólnopolski rynek

Już w lecie ubiegłego roku o planach powołania marki "Jabłko lubelskie" mówił nam Stanisław Daniłoś, prezes zrzeszenia producentów owoców i warzyw Sad – Pol w Polubiczach (gm. Wisznice). Zwracał wówczas uwagę, a trudności w przebiciu się lokalnych producentów owoców ze swoim produktem na rynku krajowym. Jak mówił, dopóki nie ureguluje się kwestii odbioru polskiego owocu, sadownicy będą ciągle na przegranej pozycji. – 95 procent zakładów przetwórczych, liczących się na rynku jest w zagranicznych rękach. Oni nie biorą owocu od polskiego plantatora. To gdzie my mamy sprzedawać? – zastanawia się Daniłoś.

Na potrzeby przedsięwzięcia powołana została spółka LubApple. Ona występować ma w interesie producentów jabłek z województwa lubelskiego. – Region lubelski wyróżnia duże nasłonecznienie, czyste, nieskażone powietrze oraz gleby, które idealnie sprawdzają się w przypadku uprawy jabłoni, zapewniając doskonały smak i najwyższą jakość owoców – zapewnia Zbigniew Chołyk, prezes zarządu LubApple sp. z o.o. Pierwszy krok właśnie został poczyniony. "Jabłko lubelskie" będzie promowane w sieci "Stokrotka" przez cały luty. Natomiast w E.Leclerc na terenie Lublina, przez dwa tygodnie.

Cały artykuł przeczytacie w aktualnym numerze i e-wydaniu Słowa Podlasia, nr 7


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama
ReklamaZamów prenumeratę tygodnika Słowo Podlasia na 2026 rok
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama