Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 3 maja 2024 14:54
Reklama
Reklama baner reklamowy word biała podlaska

Pozycjonowanie sposobem na pokonanie konkurencji w Google

Sukces marketingowy każdej firmy zależy od kilku kwestii, a jedną z podstawowych okazuje się obecność w internecie. Jednak nie wystarczy mieć odpowiednio wykonaną stronę www, ale jeszcze niezbędne są działania pozycjonujące. To dzięki nim strona może się znaleźć na topowych pozycjach w wyszukiwarce. Sprawdźmy zatem, jak pokonać konkurencję w Google i dlaczego skupić się właśnie na tej wyszukiwarce.
Pozycjonowanie sposobem na pokonanie konkurencji w Google

Szybko do celu, czyli pierwsza strona w Google

W naszym kraju prawie 28 milionów osób korzysta regularnie z zasobów internetowych. Mimo, że do wyboru jest kilka wyszukiwarek, to właśnie Google okazuje się tą najchętniej wybieraną przez Polaków. Przewaga nad innymi wręcz zadziwia, ponieważ niemal 98% zapytań internauci wpisują właśnie w Google. Trudno się dziwić, że specjaliści SEO intensyfikują swoje działania w tej wyszukiwarce. Skupianie się na innych niepotrzebnie absorbowałoby jakże cenny czas i zarazem byłoby mało skuteczne.

Dlatego właściciele firm, którym zależy na dobrej promocji swoich produktów czy usług, muszą dążyć do osiągnięcia wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania Google na określone słowa kluczowe. Łatwiej tak postanowić niż wykonać – konkurencja ma przecież podobne cele i stąd konieczność skorzystania z fachowej pomocy specjalistów pozycjonerów. To oni zadbają o odpowiednią optymalizację strony, a dzięki temu usprawnią jej działanie i dobrze przygotują do pozycjonowania w wyszukiwarce internetowej.

Podczas poszukiwania agencji SEO do współpracy należy uważać na tanie oferty pozycjonowania, które mogą zaszkodzić naszej stronie w postaci nałożenia filtra czy bana od Google.

Zobacz wideo poradnik Tanie pozycjonowanie stron i SEO po kosztach - cena chytrości

Dowiedz się, na czym polega pozycjonowanie

Należy przy tym podkreślić, że jest jedna metoda na szybkie uzyskanie topowych pozycji w Google, czyli system Google Ads. W tym przypadku linki reklamowe pojawiają się przed wynikami organicznymi i płaci się nie za ich wyświetlenie na określone frazy kluczowe zdefiniowane przez reklamodawcę, ale za ich kliknięcie. Przekaz jest zatem bardzo trafny i ściśle dopasowany do potrzeb użytkownika. Przeprowadzenie kampanii Google Ads wymaga przygotowania skutecznych tekstów reklamowych na przygotowane wcześniej słowa kluczowe oraz oszacowania konkretnego budżetu. Ten sposób na dotarcie do internautów ze swoim przekazem reklamowym różni się zatem od pozycjonowania i działa na innych zasadach.

Poprawa widoczności strony w wynikach wyszukiwania

Wielu właścicieli firm myśli o tym, jak pokonać konkurencję w Google i znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Zadanie trudne, ale wykonalne. Problem w tym, że trzeba wiedzieć, jakie działania należy podjąć, a czego zdecydowanie unikać. Wyniki organiczne zapewniają jednak lepsze efekty i jednocześnie często jest to tańsza metoda na pozyskanie nowych klientów. Warto przy tym sobie uświadomić, że konkurencja nie śpi i również pragnie osiągnąć topowe pozycje. Trudno się temu dziwić, skoro większość użytkowników nie przechodzi na drugą stronę wyszukiwania i odpowiedzi na swoje zapytanie szuka wśród pozycji pojawiających się na pierwszej stronie. Trzeba zatem tam się znaleźć, ale do tego konieczna się okazuje nie tylko dobrze opracowana strategia, ale również długofalowe działanie.

Zobacz wideo poradnik 6 najważniejszych prac pozycjonera

Pozycjonowanie organiczne nie zapewnia natychmiastowych efektów i nie można kupić sobie konkretnego miejsca w rankingu. Nie w tym przypadku, ale wynika to z mechanizmu działania wyszukiwarki Google. Wszystkie kroki, podejmowane przez osobę zajmującą się pozycjonowaniem, zmierzają do zaprezentowania robotom Google strony internetowej jako naprawdę wartościowej. Nie ma szans, aby to osiągnąć w krótkim czasie. Co więcej, zbyt agresywne działania , np. związane z linkowaniem strony mogą zostać uznane za spamowanie. Tak się dzieje, kiedy nierozważnie podchodzi się do link buildingu i pozyskuje się niskiej jakości linki z niedostosowanych tematycznie witryn, które szybciej zaszkodzą stronie niż jej pomogą. Lepiej mniej linków, ale naprawdę wysokiej jakości – sprawdzają się te choćby z blogów i portali tematycznych.
Linkowanie to za mało. Ogromne znaczenie w kontekście widoczności w Google ma również budowa i struktura strony, jej przystosowanie do wyświetlania na urządzeniach mobilnych oraz zamieszczone na niej treści, która odpowiada na zapytanie użytkownika, jakie wpisał w pole wyszukiwarki. Treści nie tylko powinny być jak najbardziej merytoryczne i ciekawe dla użytkowników, ale przede wszystkim unikalne. Duplikaty nie są mile widziane przez roboty Google i powodują spadek w rankingu.

Zobacz wideo poradnik Polscy specjaliści SEO o duplikacji treści

Jednocześnie w tekstach na stronie powinny zostać zawarte wybrane słowa kluczowe. Trzeba to jednak zrobić bardzo umiejętnie, ponieważ zbyt duże nasycenie treści frazami kluczowymi również nie jest dobrze oceniane przez algorytm Google, podobnie jak ich niedopasowanie do tematu.

Efektywność pozycjonowania

Właściciele firm, którzy zastanawiają się nad tym, jak pokonać konkurencję w Google, zazwyczaj pytają o sens pozycjonowania oraz jego opłacalność. Efektywność wszelkich działań zależy przede wszystkim od odpowiednio wybranej strategii marketingowej. Pomoc specjalisty w tym zakresie okazuje się nieoceniona, ponieważ naprawdę łatwo wydać pieniądze i w ogóle nie osiągnąć zaplanowanych celów. Tak się dzieje, kiedy pozycjonowanie dotyczy zbyt ogólnych słów kluczowych i rywalizacji na nie z wyjątkowo mocnymi graczami. Przykładowo mały sklep internetowy oferujący telefony niekoniecznie ma szansę na zdobycie klienta, jeżeli skupi się na słowie „smartfon” i powinien raczej szukać fraz z tzw. długiego ogona, czyli bardziej rozbudowanych. Szukanie tego typu fraz na pewno nie jest zadaniem prostym, więc pomoc specjalistów okazuje się nieunikniona.

Działania pozycjonujące rzadko przynoszą skutek natychmiastowy, co wynika ze stopnia skomplikowania algorytmów Google oraz ich nieustannych modyfikacji. Z reguły należy poczekać na efekty od kilkunastu do kilkudziesięciu tygodni, ale zdecydowanie jest to opłacalne w kontekście długofalowych działań w internecie.

Zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce Google wymaga nie tylko czasu, ale i dużej wiedzy, a także doświadczenia. Właśnie dlatego konieczne jest zwrócenie się o pomoc do specjalisty, który zadba o opracowanie optymalnej strategii SEO i wybierze konkretne działania pozycjonujące. Celem będzie przyciągnięcie internautów do konkretnej strony www, a także zmobilizowanie ich do wykonania określonego zadania. Trzeba podkreślić, że pozycjonowanie to naprawdę doskonały sposób na pozyskanie nowych klientów oraz budowanie wysokiej pozycji firmy w świadomości użytkowników.

Pobierz poradnik pozycjonowania w PDF (plik w załączniku)


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
News will be here
Reklama