Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 20 grudnia 2025 00:55
Reklama
Reklama

Skuteczna kampania AdWords dla sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Osoby, które prowadzą sklep internetowy, wciąż poszukują nowych pomysłów na przyciągnięcie większej liczby klientów, zwiększenie rozpoznawalności marki, a także podwyższenie wyników sprzedażowych. W tym celu często wykorzystują kampanie Google AdWords.
  • 21.04.2023 08:14
  • Autor: Grupa Tipmedia
Skuteczna kampania AdWords dla sklepu internetowego – na co zwrócić uwagę?

Aby odpowiednio zaplanować strukturę działań reklamowych, od samego początku tworzenia kampanii trzeba zwrócić uwagę na wiele czynników. Wszystko po to, by zwiększyć szansę na sukces i uzyskać jak najwyższy zwrot z inwestycji.

 

Google AdWords – jak wybrać asortyment?

 

Właściciele sklepów internetowych jeszcze przed rozpoczęciem kampanii powinni dokładnie przyjrzeć się swojemu asortymentowi, by określić, czy promowana będzie jego całość czy też jedynie wybrane produkty.

Warto rozważyć uruchomienie kampanii, która promuje wszystkie produkty w okresie testowym. Już po miesiącu działań można ocenić pierwsze efekty i na podstawie uzyskanych danych – ograniczyć promowanie do produktów cieszących się największym zainteresowaniem. To dobre rozwiązanie zwłaszcza dla osób, które posiadają ograniczony budżet reklamowy. Na początku kampanii ciężko jest bowiem przewidzieć, które z produktów będą cieszyć się dużym zainteresowaniem w Google AdWords.

Przy ustalaniu asortymentu, który będzie podlegał promowaniu, warto zwrócić uwagę także na sezonowość branży. Przykładowosklepy z upominkami największy ruch mogą zauważyć w okolicach różnego rodzaju świąt, natomiast firmy sprzedające sprzęt turystyczny najwyższym zainteresowaniem cieszą się w sezonie wiosenno-letnim.
 

Jak wybrać odpowiedni typ kampanii?

 

Jeśli chodzi o sklepy internetowe, to w ich przypadku najczęściej wykorzystuje się kampanie sprzedażowe. Osoby zainteresowane znacznym zwiększeniem sprzedaży przy jednocześnie niewielkim nakładzie finansowym, najczęściej wybierają kampanie produktowe, dzięki którym zdjęcia i opisy wybranych produktów wyświetlają się w wyszukiwarce Google.

Kampanie produktowe cieszą się dużym zainteresowaniem klientów ze względu na stosunkowo niskie koszty oraz wysoką skuteczność.
 

Jak określić odbiorców kampanii?

 

Przed rozpoczęciem kampanii warto stworzyć skategoryzowane grupy odbiorców, dzięki czemu można dotrzeć do nich z personalizowanym, trafnym komunikatem. Przykładowo – dla potencjalnych klientów, którzy po dodaniu produktu do koszyka nie dokończyli transakcji, warto skierować remarketing GoogleAds komunikat, który przypomni im o zawartości porzuconego koszyka oraz zaoferuje atrakcyjny rabat. 

Wartym uwagi rozwiązaniem jest także remarketing dynamiczny. Dzięki niemu użytkownikom, którzy oglądali w sklepie internetowym określone grupy produktów, można wyświetlać reklamy dotyczące wyłącznie tych produktów. Przyczynia się to do zwiększenia odsetka zakończonych procesów zakupowych.

Jak widać, prowadzenie kampanii Google AdWords wcale nie jest tak łatwym zadaniem, jak mogłoby się wydawać. Niemniej jednak – ciężko znaleźć skuteczniejszy sposób na zwiększenie sprzedaży w sieci.

--- Artykuł sponsorowany ---


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama