Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 5 grudnia 2025 08:45
Reklama
Reklama
Reklama

Sprawdzamy, jak postępują prace na bialskim dworcu

Na stacji w Białej Podlaskiej budowany jest nowy peron przy budynku dworca. Montowane są tory. Wykonawcy remontu wybudują przejście podziemne z windami. Realizacja prac ma zapewnić lepszy dostęp do pociągów. Zakończenie prac planowane jest w II połowie 2022 roku. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Sprawdzamy, jak postępują prace na bialskim dworcu
Od połowy grudnia 2021 roku, na stacji Biała Podlaska, podróżni korzystają z nowego wyspowego peronu z wiatą.

Autor: Michał Majka

Na stacji Biała Podlaska budowany jest nowy peron, który będzie przylegał do budynku dworca. Będzie wyposażony w wiaty, ławki, oświetlenie, nagłośnienie i gabloty. Podłoże z antypoślizgowej nawierzchni z liniami prowadzącymi ułatwi obsługę osobom o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji widać już zamontowane ścianki peronowe. Wykonawca robót układa nawierzchnię peronu.

– Wygodne dojście na perony umożliwi nowe przejście podziemne z windami i pochylniami. Wykonawca montuje zbrojenie obiektu. Kolejnym etapem prac będzie betonowanie stropów tunelu. Na stacji układane są nowe podkłady i szyny oraz montowane urządzenia sterowania ruchem. Od połowy grudnia 2021 roku, na stacji Biała Podlaska, podróżni korzystają z nowego wyspowego peronu z wiatą. Planowane zakończenie prac budowlanych to II połowa 2022 roku – tłumaczy Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 

ZOBACZ TEŻ: Na peron przez błoto i kurz. "To jest skandal!"

Remont przeprowadzany jest w ramach projektu: „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, etap III – LCS Terespol” Współfinansowany jest przez Unię Europejską w ramach instrumentu finansowego „Łącząc Europę" (CEF). Łączna wartość projektów to 736,7 mln zł.

Cały czas trwają prace przy budowie peronu w Białej Podlaskiej. Na zdjęciu montaż zbrojenia przejścia podziemnego na stacji, fot. Anna Znajewska-Pawluk

 

CZYTAJ TAKŻE: Niemen wrócił na bialski dworzec po 64 latach (ZDJĘCIA)

CZYTAJ TEŻ: Historyczny przystanek na kolejowej trasie Warszawa – Brześć


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

marcin 19.08.2022 14:44
Tyle kasy przeznaczono na dworzec a tymczsewe dojscie na peron to jakis zart, podrozny musi przebijac sie przez piaski i wyrobiska!!co za balwan tym nadzoruje!!ciekawa czy kierownik budowy chociaz raz tam byl?!watpie !

Stefcio 16.06.2022 18:16
"Cały czas trwają prace" .... zaznaczcie z 2 letnią przerwą w pracach !!!!!

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama